יום שני, 13 בנובמבר 2017

שייקספיר מאוהב- הבימה, התיאטרון הלאומי שלי


צהרים טובים


שבוע שעבר זכיתי להיות בפרמיירה של ההצגה "שייקספיר מאוהב".
נהניתי מאוד. צחקנו, אהבנו, התענגתי על כל רגע ורגע. הצגה מושלמת ומלאה בהומור, במוסיקה טובה.
לרגע שכחתי שאני באולם הבימה בתל אביב והפלגתי בדמיוני למחוזות רחוקים מסוף המאה ה- 16 עת רקדו באולמות וטרקליני הטירות והארמונות כל המי ומי- הסלבריטי של תקופה זו.
בגדי השחקנים ובעיקר השמלות עבורי, המשחק המעולה והמוקפד, נגיעות ההומור, הכל שנון ,חד ונהדר ואפשר לשכוח בכלל שזוהי קומדיה דמיונית ולא התרחשה במציאות, אך הדמויות המשתתפות ולוקחות חלק, כמו המלכה ומחזאים שונים, הופכות את כל הקומדיה הרומנטית הזו על חייו של וויליאם שייקספיר ובפרט על המחזה שכתב רומיאו ויוליה ,עושות את זה למוחשי ומציאותי ממש.
השחקנים והשחקניות נכנסו היטב לנעלי הדמויות. גילה אלמגור, סמולרציק, אקי אבני, דניאל גל, מיכאל אלוני ועוד אחרים וטובים עושים את עבודתם המקצועית בהצגה זו באיכות ומשובחות.
שעתיים וחצי של עונג עילאי (כולל הפסקה) , לכו לראות, מומלץ ביותר.








שייקספיר מאוהב

קומדיה רומנטית המבוססת על סרט הקולנוע עטור הפרסים (7 פרסי אוסקר, פרסי באפט"א וגלובוס הזהב) מ-1998 ומתארת את חייו של המחזאי ויליאם שייקספיר, בסוף המאה ה-16, האמור לכתוב מחזה, נקלע למחסום כתיבה, חווה קשיים כלכליים ובעיות ביחסיו עם נשים.  הוא מתאהב בוויולה דה לספס ומקבל השראה לכתוב מחזה בשם "רומיאו ויוליה". "שייקספיר מאוהב" הוא מחזה הוא בדיוני, אך מופיעות בו דמויות היסטוריות ידועות נוספות כמו המלכה אליזבת והמחזאים כריסטופר מרלו וג'ון וובסטר. משפטים רבים ממחזותיו של שייקספיר נאמרים על ידי הדמויות וסצנות מתוך רומיאו ויוליה מוצגות על הבמה בחזרות שעורכים השחקנים וגם מתקיימים בחיי הדמויות בהצגה.  מחזה מבריק ורב השראה על תיאטרון, על אהבה ועל מה שביניהם.





בהשתתפות השחקנים והשחקניות-

על פי תסריט מאת
עיבוד לבמה
תרגום
בימוי
עיצוב תפאורה
עיצוב תלבושות
מוסיקה מקורית
עיצוב תנועה
עיצוב תאורה
עיצוב פיאות
קרבות במה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה