יום רביעי, 6 בספטמבר 2017

מקסיקו אהובתי ספרו החדש והמרגש של השף איתמר דוידוב מסע מרתק אל מורשת המטבח המקסיקני




צהרים טובים.



את השף המהולל והמוכשר איתמר דוידוב אני מכירה כבר מס' שנים. אותו ואת כשרונותיו, בראשם- מתת הבישול והקולינריה, צילום והדרך שבה הוא מעביר את הסיפורים והמידע על מסעותיו במקסיקו, יודע להעביר את אהבתו גם במילים וגם במעשים נהדרים במטבח. הכל בטוב טעם, בצניעות, בידע מצוין, בתשוקה ובאנושיות.
השף דוידוב חי את מקסיקו ברמ"ח איבריו. זה מדהים לראות אותו מספר ומכין את המטעמים המקסיקניים.
תענוג של אוכל שבא לידי ביטוי היטב בספר הנפלא שהשיק בימים אלו. (אני פגשתי אותו בזמן שלפני השקת הספר, השלבים שהגיעו לפני האירוע המכונן, התכנונים הגיוסים) , עת שמעתי את קורותיו וחוויותיו במקסיקו. עד אז מודה לא הבנתי כל כך במטבח הזה, חוץ ממאכל כזה או אחר וידע די מצומצם, לא ידעתי ולא טעמתי. 
אוכל הקולע לטעמי, אוכל פיקנטי וצבעוני. תענוג של מטבח מקפיץ ומרתק- מלא בהרבה צבעים, רבדים וטעמים נפלאים.
כעת הספר - ספר נפלא הכתוב בכישרון רב, מצולם יפה, מעביר את החוויות של איתמר, כמו גם מתכונים מושלמים שלו וכדאי גם לכן/ם לאמץ לפחות חלק מהם וכבר הגשימו והכינו לחגי תשרי הבאים עלינו לטובה.
לא היה לי גם שמץ קלוש של מושג כי המטבח המקסיקני מגיע לא פחות מ- 30 מדינות הנמצאות בשטחה של מקסיקו. וואו זה המון ותוכלו לתאר לעצמכן/ם כמה סוגי אוכל ומנות סובבים אותן. המטבח מגוון וגם עשיר ולא "פלצני", אוכל שמדבר אל לבי ובטני גם יחד. ועושה זאת במסירות אין קץ.
בספר תוכלנה/תוכלו למצוא גם מסלולי טיול, רעיונות והמלצות למקום לאכול בהם במדינה הענקית הזו ושווקים שזה הדבר הכי אהוב עליי אחרי אוכל.
עוד בעודי מתענגת בהשקת הספר יכולתי לחוש בפרץ האנרגיות החיוביות של השף המוכשר. תענוג של ערב. 
תתרשמו בתמונות שאני צילמתי ובתמונות מאת היח"צ.

אגב, הספר מקסים כמתנת חג למארחים, למתארחים ולשאר האושפיזין. מרשים מאוד כמתנה יפיפייה.















קרדיט צילום לתצלומים המצורפים: גיא ליבנה ואיתמר דוידוב.
עיצוב גרפי – טליה בר






"פינות הרחוב במקסיקו סיטי, העיר השנייה בגודלה בעולם, מאז ומעולם, הקסימו אותי במיוחד. דוכני האוכל הצבעונים, הגדושים תשוקה, מעיפים את דמיוני הקולינרי למחוזות חדשים.
מאז ימי מסעדת "פיטנגו" הבתוליים, חיפשתי ומצאתי מטבח מגוון וחדשני, נועז ומרתק. וכמו כדי להוכיח את טעמי, אונסקו הגדיר את המטבח המקסיקני כמטבח מורשת. מאז, מקסיקו מוצפת בשפים ושוחרי אוכל מכל העולם, שבאים ללמוד, להכיר ולחוות. כי אוכל הוא לא רק מזון לגוף. הוא מאיר את דרכו של העם שיצר אותו. והמקסיקנים הם אומה מורכבת שתולדותיה מפותלות ומרתקות. המטבח המקסיקני הוא מטבח קשוח שלא אוהב שינויים. אני אוהב את זה. זהו אוכל שמח, משפחתי ומגוון מאוד. מעל שלושים מדינות יש במקסיקו, וכל אחת מהן מטבח שונה.
הספר מציע מספר המלצות לטיולים, מסעדות ושווקים לצד מאה ושישה מתכונים. רובים קלים מאוד". אומר השף איתמר דוידוב.

הספר "מקסיקו אהובתי" ממצה מעל עשרים שנות ביקורים מרתקים של השף איתמר דוידוב במקסיקו, פגישות עם שפים ושפיות מוכשרים ואדוקים לתרבותם הקולינרית. כל ביקור לווה בהפתעה אחרת.
ספרו החדש של דוידוב כולל מאות צילומים המשקפים מעט מהנעשה במקסיקו כיום.
הספר האולטרה ססגוני ועב הכרס כולל 106 מתכונים המחולקים לקטגוריות של סלסות וסלטים כמו למשל מתכונים  לסלסה ורודה קרודה, סלסה ירוקה טרייה, גוואקמולה מהיר, צ'יצ'ריטו טאקו, רוטב שעועית שחורה ועוד. וכמובן גם פרקים בנושא מרקים, מתכונים צמחונים וטבעונים, מנות בשר, דגים ועוף כמו למשל אנצ'ילדות תירס במולה ועוף, דג בס ורה קרוז, ברבקואה בקר ומנות רבות נוספות וכמובן גם מתכונים למנות תירס, חטיפי תירס, ארוחות בוקר מקסיקניות, מנות צ'ילי, מולה, משקאות קלים וכמובן קינוחים.
הספר כשר.
מחיר : 180 ש"ח

את הספר ניתן לרכוש בחנויות הספרים ברחבי הארץ וגם בחנות האון ליין של חברת טרז פזוס :www.trespesoshop.co.il או בחנות המפעל רח' המרכבה 73, חולון. טל: 03-5597761



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה