יום שני, 4 בספטמבר 2017

חופשה מושלמת סופשבוע של חגיגות בעיר הבירה במלון פרימה פארק ירושלים

בוקר מצוין




לאחר הרבה זמן שלא יצאנו לחופשה ואני מדברת על חופשה בארץ כי מטיסות יש לי מעט חרדות בזמן האחרון. 
בסופשבוע האחרון בילינו בעיר האהובה עליי בארץ. ירושלים הבירה היפה והעתיקה שלנו.
הפעם גם דגמתי מלון מרשת פרימה (מס' פעמים כבר התארחנו בפרימה רויאל הקרוב יותר לעיר העתיקה מרחק הליכה וכתבתי על כך כמובן), הפעם נפשנו במלון פרימה פארק בכניסה לירושלים. לצורך העניין שבשמו "התכנסנו" זה לא שינה לי  כהוא זה, משום שזה היה סופשבוע קסום של בירות ויין בו, 
בערב הראשון של סופשבוע הגיע אדם ממרכז בירתנו (תרתי משמע, נחמד מאוד) שהעביר לנו הרצאה מלאת ידע ועניין על הבירות ,המבשלות באיזור יהודה העוטף את ירושלים. לא היה לי שמץ של מושג קלוש שיש כל כך הרבה מבשלות בירה באיזור הפורה הזה. הבירות מדהימות ובעיקר אהבתי את בירת הדבש הנפלאה.
בירה למעשה מכילה לתת (שעורה, חיטה, דגן כלשהו) ומים. הדגן עובר תהליך כשהגרעינים של השעורה או החיטה עוברים הנבטה בטמפרטורה מסוימת ובקרה. לאחר מכן הגרעינים נקלים ובכך מייבשים אותם.
הדגן לא יכול להשתמש בעמילן בחומרים הטבעים, הוא מייצר אנזימים שיפרקו את העמילן לסוכרים פשוטים.
לתת יכול להיות בכל מיני טעמים תלוי מה רמת הקלייה.
למעשה לאחר שהלתת "מוציא את הראש" - הורגים אותו.
ומה ההבדל בין לאגר לאייל??
בירה בהירה יותר - לאגר זה לאחסן בגרמנית- בתסיסה קרה כדי להשיג טמפרטורות אחידות. שמרי הלאגר נותנים טעמים עדינים ומתונים.
האייל אייל מבושל מלתת שעורה ושמרי בירה בתהליך של תסיסה עילית חמה ובכך שונה מן הלאגר.
אדם סיפר לנו על הבירות המיוחדות בבלגיה המיוצרות עבור עובדי החווה ככלכלת יום. הן מתובלות בפטרוזיליה, כוזברה, טימין ורוזמרין ,הן קיציות וקלילות. הבלגים ידועים באהבתם לבירות מתקתקות ומתובלות יותר.
רק שתדעו כי ישנן בירות חמוצות המקובלות בעולם ולארץ טרם הגיעו. מוסיפים אצלן את השמרים כשהבירה קרה. התסיסה נעשית בצורה פתוחה.
שתינו בירות ipa ,אימפריאל , הדיקטטור, פושקין , מלכה ועוד רבות וטובות.
אין ספק הבירות כאן במגוון גדול ,ברמה גבוהה וטעימות ברמות על.
רבות עוד יסופר והיריעה קצרה מלהכיל. תוכלו להגיע לסופשבוע כזה מלמד ומהנה מטעם מלונות פרימה.


שמענו הרצאות ,טעמנו טעימות של יין ובירה מטוב ארצנו וספציפית מחבל יהודה הפורה והמושלם לגידול גפנים ובו ישנם כרמים פורים עם תוצרת ותנובה נהדרת של ענבי יין. 
יצאנו גם לסיור מדהים עם אוטובוס ובסיור ביקרנו בתל צובה ,עלינו וטיפסנו עד לתצפית המדהימה החולשת על כל האיזור ,פגשנו במצודה עתיקה ואף הלכנו דרך שורות הגפנים ולקחנו מהאדמה פאה ומעשר, ענבי היין היו מושלמים ומתוקים כמו סוכריות. לאחר מכן הגענו ליקב עצמו, בו שמענו על קיבוץ צובה, טעמנו יינות נפלאים וההסברים היו נפלאים.
למרות שרוב הקבוצה הורכבה מזוגות לא צעירים בעליל, הדבר לא הורגש ולהיפך. כולם היו חדורי התלהבות נחושים באהבתם ליין ובירות, התמצאו היטב ,שלטו בנבכי סיפור היין, שאלו שאלות.
ליווה אותנו מדריך מדהים בשם דקל כהן המעביר הדרכות יין איכותיות ושם החברה מטעמו- "גפן ותאנה".
יש לציין כי פרימה פארק השכילו ובחרו מדריך מושלם הבקיא בכל הרזים, נעים הליכות שהעביר את את הסיור, והן את הטעימות וההסברים בערב למחרת (ששי בערב) לעילא ולעילא. מקצועי להפליא והבחירה לא יכולה הייתה להיות יותר מוצלחת.
דקל סיפר לנו על איזור היין של יהודה המאגד בתוכו 4 יקבים מצוינים- פלם, קסטל, צרעה וספרה. יש להם כללי ברזל שהם הולכים לפיהם ולמען האמת עוד יקבים היו אמורים להצטרף לאיגוד, אך לא הסכימו שיתקיימו אצלם בדיקות של היינות שאינם מכילים רכיבים שלא אמורים להיות בהם וכדומה.
שמענו מדקל גם על יין מסונן ודקל אף חיזק את הסברה כי יין אדום בריא יותר כי הוא מכיל ענבים עם קליפתם. שלא כמו יין לבן שעשוי מענבים ללא הקליפות. בקליפות נמצא הרבה חומר בריא ומזין.
יין אדום מוריד את רמת השומנים בגוף ובצריכה מתונה של כוס, כוס וחצי ליממה אף עוזרת לחילוף החומרים.
אמנם הישראלים עוד רחוקים מלשתות כזו כמות ואנחנו מפגרים הרבה אחרי צרפת ואיטליה כמובן - אנחנו 5 ליטר מכסימום בשנה לאדם ואילו שם זה עשוי להגיע ל- 50 ליטר לשנה לאדם. מצאו את ההבדלים!!
דקל סיפר לנו על כמה יקבים בעולם כמו שאטו בבורדו, יקבים מסוימים באוסטרליה ובאיטליה שעברו כבר לפקק הברגה במקום פקק השעם שלעיתים גורם לחמיצותו של היין משום שמתפתחת פטריה על השעם וכו'.
נכון, זה פחות רומנטי ויפה, ואין כל כך את הטקסיות ,אך זה הרבה יותר פרקטי ואולי בסופו של דבר יקבים נוספים בעולם יאמצו את הנוהל הזה.
למדו, חלצו בקבוק יין ותנו לו לנוח כמה דקות שיתרגל לאוויר ולחמצן. כשאתם מתחברים ואוהבים יין, בדקו את התווית שלו, מה הוא מכיל, מאיזה בציר, איזה ענבים, איזו שנה ועוד פרטים חשובים ופשוט מאוד- אמצו וקנו את היין הזה תדיר. מדוע לנסות ולהתאכזב. מדי פעם גוונו.
השתדלו להתאים את היין למנות שאתם/ן אוכלות/ים, אך זה לא כלל ברזל. ניתן לשנות.  
עשינו טעימת יינות עיוורת וזה הלך מצוין. היינות שנשתו בערב זה היו של יקבי ירושלים, חלקם אהבתי וחלקם פחות. ביקרנו ביקב צובה ,טעמנו מיינותיהם המצויינים כשהדובדבן שבקצפת הוא יין המצודה, יין הדגל שלהם.
ביקרנו לאחר מכן ביקב מוני שהינם בני משפחה אחת שהגיעו מהגליל לאיזור זה ושתלו את הגפנים, כמו גם מטעי זיתים. כך שיש אצלם יינות מכל מיני סדרות ורמות עם מחירים מגוונים ואף זיתים ועוד. המקום שלהם ומראה הנוף המשתקף מסוכתם, סוכת האורחים הגדולה אל נחל שורק הוא פשוט מרהיב ואי אפשר היה להפסיק להסתכל על הנוף היפה. בשילוב כוס יין אלו היו רגעים מושלמים.


במלון פרימה פארק קיבלנו את הפינוק המושלם עם חדר יפהפה ומרווח, נקי מאוד, מיני סוויטה. כשיין מיקבי ירושלים ציפה לנו בחדר. המקלחון היה מפנק ומעולה גם הוא.
חצי פנסיון נפלא עם קינוחים שממש ממש אהבתי, מבחר סלטים טרי ורענן, גבינות טובות ומגוונות בארוחות הבוקר.
המלון נמצא בפאתי העיר ירושלים, משם אפשר לקחת תחבורה לכל נקודות התיירות. 
מלונות פרימה שייכים לרשת מקצועית ומפנקת עם כמה בתי מלון ברחבי הארץ, כפי שראיתם עם ארגון נפלא של נושא/קונספט וזה מוצלח. יש הרבה ביקוש.
מצרפת לכן/ם בהמשך את הפירוט של הסופשבוע כפי שהופיע בכתובים וגם תמונות ודוגמאות של האוכל ששבענו ממנו, עליי לציין לשבח את האולם של האוכל במלון פרימה פארק. רחב ידיים ויפהפה.
שתהיה שנה טובה ומוצלחת. מאתגרת ובריאה ושנדע להפיק את הטוב ולדעת גם לעצור לרגע ולפנק גם את עצמנו משום שמגיע לנו קצת הפוגה והתנתקות עם רכישת ידע והשכלה כללית.
זה מומלץ ונעים.!!!
בל נשכח את העובדה כשאתם יוצאים לסיורים עם נושא תחת המטריה של רשת מלונות פרימה, הכל מאוגד, מסודר ומאורגן בצורה מושלמת. רק הקפידו להירשם בזמן. המחיר שווה לכל נפש .התנתקו מהשיגרה ולכו לבלות בפרימה.
אפשר כמובן לשלב טיול פרטי בירושלים היפיפייה. צברו חוויות ובילויים. חיים פעם אחת!!

 תמונות מארוחת הבוקר והערב במלון פרימה פארק.
















הקינוחים המושלמים של פרימה פארק



 הדגמת הבירות










 הדגמות היין עם דקל כהן


דקל כהן המדריך מטעם "גפן ותאנה" בחדר הבר והטעימות של פרימה פארק

 יקב מוני והנוף המדהים מהסוכה.





















חופשה מושלמת
סופשבוע של חגיגות בעיר הבירה
במלון פרימה פארק ירושלים
31 באוגוסט -2 ספטמבר 2017  
שנייה לפני החזרה לשגרה, סוגרים את החופש עם כוסית יין אדום או בירת בוטיק מול נוף עוצר נשימה של הרי ירושלים- מה יכול להיות טוב יותר?  מלון פרימה פארק מציע סופ"ש של חגיגות בירות בוטיק,  יינות מובחרים וסיפורים מתובלים על ההווי בירושלים.

יום חמישי, 'בירה ונגילה'
מתחילים בערב בלאונג' בר הכרות וטעימת בירות מהמובחרות ביותר בסצנת בירות הקראפט (בוטיק) המקומית בלווי הסברים, סיפורים ואנקדוטות על הבירות השונות ועל מבשלות הבירה שמאחוריהן. הערב מועבר ע"י מומחה לבירה מטעם 'גלן' ו'בירתנו' – מרכז הבירה הירושלמי. נלמד כיצד מכינים בירה, כמה סוגי בירות ישראליות יש, מה מייחד כל אחד מהם, ותטעמו הרבה בירות בטעמים מיוחדים.

יום שישי, 'יין ישמח לבב אנוש'
מתחילים את היום בארוחת בוקר מפנקת וממשיכים לסיור מודרך, בחבל היין בהרי יהודה כולל טעימות יין, נשנושים, גבינות והרבה נחת. עוד נגלה את עין כרם המתוקה,  בכפר אותנטי עתיק וקסום מוקף יערות, כנסיות ובתים עתיקים שוכנת חנות שוקולד וגלידריה חלומית. נגלה כארבעים סוגי פרלינים, טראפלס, פירות יבשים בשוקולד, קליפות הדר, יינות, קפה מצוין ונטעם גלידה איטלקית- ביתית אמתית. בערב ממשיכים במסורת "יין ישמח לבב אנוש" , ניפגש בלאונג' בר לערב טעימות יינות מובחרים, בליווי נשנושים וסיפורים מעניינים בהנחיית דקל כהן, יועץ ומומחה ליינות.

יום שבת, 'סמטאות העיר'
בשעה 12:00 נצא לסיור רגלי בעקבות דמויות מרתקות, בתים, סיפורים, אגדות אורבניות, וההווי בשכונות בלב העיר 'נחלאות'.

רשת מלונות פרימה
רשת מלונות קונספט המציעה חוויה ייחודית לאורחיה. לרשת 14 מלונות ברחבי הארץ מטבריה ועד אילת. בין המלונות: "פרימה מיוזיק" באילת, "ספא קלאב ים המלח" ו"אואזיס" בים המלח, "פרימה תל אביב" ו"פרימה סיטי" בתל אביב, "פרימה המלכים", "פרימה רויאל", "פרימה פארק" ו"פרימה פאלאס" בירושלים, "פרימה גליל" ו"פרימה too" וכן מלונות עסקים: "פרימה לינק", פתח תקווה ו"פרימה מילניום" רעננה.

מחירים:
1290 ₪ לזוג לשני הלילות
ע"ב לינה וארוחת בוקר






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה