יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

יינות לחגי תשרי מיקב בנימינה








אחר הצהריים טובים.

חגי תשרי בפתח וכולם כבר במתח... מה מבשלים, לאן נוסעים? איפה מתארחים?
את מי מארחים? במיוחד במשפחות גדולות יש דילמות לא פשוטות. מה עשינו שנה שעברה? איפה התארחנו? את מי אירחנו?
מה שותים השנה על שולחן החג? והנקודה הכי בעייתית. מה מעניקים כמתנת חג??

היינות של יקבי בנימינה הם משובחים איכותיים ומחיריהם שווים לכל נפש. לא צריך "לשבור תוכנית חיסכון" וכך צריך להיות. וכולם יינות נהדרים. אני מאוד אוהבת את השרדונה של בנימינה. לצנן וליד גבינות ויש לכם ערב רומנטי מושלם. הכי מתאים בערבי הקיץ החמימים.
לארוחה חגיגית אני בוחרת להגיש את אחד היינות מסדרת היוגב או כמה מהם. לאחר הארוחה הכי מתאים רזרב עם הפירות והקינוחים. פשוט נהדר.
לארוחה כבדה יותר ובכלל לאירוח אלגנטי וטעים אין קץ, היין הכי מדהים של יקבי בנימינה- מסדרת אבני החושן. יין עמוק, רציני, טעים ברמות על ומייצג נאמנה על הצד הטוב ביותר את יקבי בנימינה.

אני כבר בחרתי מה נשתה בחגי תשרי ומה נעניק כמתנת חג. 
בהמשך הפוסט יש הסברים על הרכבי היין, אחוזי האלכוהול, איפה גדלו הענבים שמהם הכינו את היין הספציפי, איך וכמה לקרר... 
מה מתאים לאכול ליד.
מידע מושלם לעניות דעתי.
וחשוב מאוד- פירוט המחירים של הסדרות.
שיהיה חג שמח, שנה טובה ולחיים לכולנו. בשורות טובות והרבה בריאות עם שמחה בלב ויין משובח.







מבצעי חגי תשרי של יקב בנימינה
סדרת טבע של יקב בנימינה – 5 בקבוקים ב 100 ₪,
סדרת בין של יקב בנימינה – 4 בקבוקים ב 100 ₪,
סדרת יוגב של יקב בנימינה – 3  בקבוקים ב 100 ₪
סדרת רזרב של יקב בנימינה – 2 בקבוקים ב 100 ₪.
סדרת אבני החושן – 79 ₪ במקום 89 ₪. ויהלום מסדרת אבני החושן ב 90 ₪ במקום 100 ₪.





BIN שרדונה 2016



שנת בציר: 2016

סדרה: BIN

הרכב זנים : 100% שרדונה

אזור גידול:  רכס הרי הגלבוע
כרם בגובה 440 מטר מעל פני הים המשקיף על הרי הגלבוע, עמק בית שאן מצפון מזרח ועמק יזרעאל מצפון מערב. קרקעת סלעי גיר קשים ורכים, טרה רוסה ואדמות כהות.

אקלים:
האיזור מתאפיין באקלים ים תיכוני, עם כמות משקעים ממוצעת של כ- 450 מ"מ בשנה, חורפים קרים ורוחות חזקות המנשבות לאורך כל השנה. הכרם נמצא סמוך לטורבינות הרוח המספקות אנרגיה לישובים בסביבה. למרות הקרבה לעמק בית שאן החם, הרוחות יוצרות אויר קריר ויבש בלילות, ובתקופת ההבשלה החמה מזג האוויר קריר ותורם להתפתחות הפרי ולשמירה על החומציות.

על תהליך הייצור
ענבי השרדונה נבצרו בכרם קיבוץ מירב ובמעלה גלבוע בתחילת חודש אוגוסט 2016.
כאשר הגיעו הענבים לרמת בשלות אופטימלית ואיזון טוב בהרכב החומצות, הסוכרים והטעמים בענב, נבצרה בבציר לילי על מנת לשמר סביבה טבעית קרירה עד הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים הועברו מיד אל המפריד-ממעך ומשם לסחיטה עדינה לקבלת המיץ החופשי. מיץ הענבים שהתקבל מסחיטה גסה יותר הופרד בשלב זה. המיץ החופשי (Free Run) שהתקבל מן הסחיטה הועבר למיכל שיקוע לשם הצללה, ומשם אל מיכל התסיסה. תסיסת השרדונה נמשכה כשלושה שבועות בטמפרטורה ממוצעת של 15 מעלות .בסיום התסיסה  השרדונה נח על משקעיו במיכלי נירוסטה. בסיום שלב זה נבנה הממסך הסופי, היין עבר תהליכי ייצוב, הצללה וסינון ונשלח למילוי בבקבוקים.

רשמי טעימה
BIN שרדונה נוצר עם מטרה ברורה לנגד עיניי הייננים: לייצר שרדונה "קליל", טעים ונגיש. יין איכותי זהו שרדונה בעל גוף קל, ארומות רעננות של פרי הדר וחמיצות מאוזנת העשוי כך שיתאים לשתייה בפני עצמו או כשידוך נפלא למגוון מנות.
BIN שרדונה 2016 ישתלב היטב עם מגוון רחב מאד של מאכלים החל ממנות ראשונות קלות כמו מאפי גבינה פריכים, סלטים שונים ומאכלי ים; דרך סושי וסשימי, פסטות שונות ברטבים מבוססי חמאה ושמנת ועד דגים מטוגנים/צלויים בגריל בתיבול חמאה ופטרוזיליה, עוף מטוגן או נקניקיות עסיסיות ברוטב חרדל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12°C

אלכוהול: 13.5%
pH: 3.45










בנימינה רזרב מרסלן 2014



הרכב זני ענבים:
 100%מרסלן

אזור גידול:                                                                                                                         
גלבוע

תנאי גידול ואקלים:
האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

תהליך ייצור היין:
ענבי המרסלן נבצרו בבציר לילי על רכס הרי הגלבוע. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה להשרייה בטמפרטורה קרה טרום תסיסה על מנת למצות יותר חומרי צבע, טעם וריח. כעבור מספר ימים התחילה התסיסה האלכוהולית, במהלכה עבר היין שפייה והחזרה למיכל על מנת לעזור בקיבוע הצבע וריכוך הטאנינים. בסיום התסיסה האלכוהולית, עבר היין תסיסה שנייה- תסיסה מלולקטית, ומיד לאחריה הועבר היין לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 14 חודשים.

רשמי טעימה:
הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים בעלי אופי ים-תיכוני, אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה.

בנימינה רזרב מרסלן מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים.
היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

טמפרטורת הגשה: מומלץ לקרר מעט את היין לפני ההגשה לטמפרטורה של 16-18 מעלות צלזיוס.
.
כוהל: 14.5%

זוכה מדליית כסף בתחרות Best Value 2017






טבע קברנה סוביניון מרלו  2016



אזור גידול:
חבל לכיש

תהליך ייצור:
ענבי הקברנה סוביניון והמרלו נבצרו בכרמינו אשר בחבל לכיש לקראת סוף חודש אוגוסט 2015 כאשר הגיעו לרמת בשלות אופטימאלית. הענבים נבצרו בשעות הלילה הקרירות והובלו היישר אל היקב שם נקלטו בבור קבלת הענבים, עברו דרך מפריד-ממעך להפרדת השדרות והעלים מן הענבים, ומשם אל מיכל התסיסה בה בילו כשבוע לערך. בסיום התסיסה האלכוהולית נוקז המיכל על מנת לשמר את היין בעל טעמי הפרי העדין. שאר הענבים הועברו לסחיטה עדינה תחילה – יין זה אוחד עם היין שהתקבל בתהליך הניקוז, ואילו היין שהתקבל מן הסחיטה הגסה יותר הורחק למיכל נפרד. היין עבר תסיסה מלולקטית ותהליך יישון קצר במגע עם עץ אלון צרפתי. תהליך הייצור של טבע קברנה סוביניון ומרלו מוכוון כולו לשימור טעמי פרי ראשוני שמקורו בענבים, דבר ההופך את היין הסופי לנגיש ונעים לשתייה.

רשמי טעימה:
ליין ניחוח פרי אדום המשתלב היטב עם ניחוח עץ אלון וטעמו רך ומתמשך. מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של כ-16, לצד מנות עוף ובשר מבושלות.

מידע טכני:
אחוז אלכוהול: 13%





יוגב קברנה סוביניון-פטי ורדו 2016



יין אדום יבש

הרכב הזנים:
יין זה הינו עירוב של זני הענבים קברנה סוביניון (80%) ופטי ורדו (20%). אשכולות הקברנה סוביניון נבצרו בכרם של רפי מינוי אשר בקדמת צבי.
אשכולות הפטי ורדו נבצרו בכרם של משה הרניק בקיבוץ מירב שבגלבוע.

דגשים בתהליך הייצור:
לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות עבר כל אחד מהיינות בנפרד תסיסה והשרייה  בת כשבועיים בנוכחות הקליפות. לאחר הסחיטה עברו היינות התבגרות של שישה חודשים במגע עם עץ אלון. בתום תקופת ההתיישנות נבנה הממסך הסופי ממנו מורכב יין זה.

אופי היין:
השילוב בין הקברנה סוביניון, בעל אופי מעודן ופירותי והפטי ורדו, המאופיין בגוף ובצבע מלאים ובטעמים של פירות שחורים, יצר יין בעל איזון מעניין עם גוף בינוני, פירותיות ותיבול מודגשים, מורכבות טובה וסיומת נעימה.
היין הינו מלווה אידיאלי למנות בשר בקר וברווז צלוי בגריל, תבשילי קדירה או גבינות עשירות
ומיושנות, כגון: גרוייר ופרמאג׳אנו.



כהל: 14%
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה