יום ראשון, 26 במרץ 2017

יינות יקב בנימינה לקראת פסח






חג פסח כשר ושמייח כבר אפשר לומר, הפסח ממש מביא איתו את האביב. הרגשה של התחדשות באוויר, נקיונות וקניית מתנות ובגדים חדשים לכבוד ליל הסדר ואני מאחלת לכולם שיעבור בשלום לגבי "איפה עושים את הסדר".
פיתחנו לנו כבר הרגל בכל חג פסח, נבחרת של יקבי בנימינה על השולחן מככבים כבדרך קבע. 
הרגלים טובים וטעימים אין בעיה לאמץ וכל הכבוד על יינות מעולים ומשובחים מבית איכותי.
תוכלו לראות את היינות עם 4 הסדרות של יקבי בנימינה ולבחור מה שמתאים לכן/ם מבחינת אופי היין, לבן או אדום, גם וגם!, מחירים מצורפים ברציפות לתיאור היין ואלו מחירים מיוחדים לכבוד חג הפסח.
בעיקרון אני ממליצה על כולם והרי המצווה היא לשתות 4 כוסות. אז שתו ואכלו ,תסעדו בשמחה ותהנו בחיק המשפחה.






טבע גרנאש בלאש 2016

אזור גידול:
דרום רמת הגולן
תהליך ייצור:
ענבי הגרנאש נבצרו עבור ייצור יין רוזה זה בבציר מוקדם יחסית על מנת לשמר רמת חמיצות טבעית גבוהה ורמת סוכר מתונה. הענבים שהו במגע עם הקליפות מספר שעות עד למיצוי הצבע הרצוי והועברו מיד לסחיטה על מנת להפריד את הקליפות מן התירוש הורוד עז שהתקבל. המשך התהליך היה זהה לתהליך ייצור של יין לבן הכולל תסיסה במיכל נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשימור ארומות הפרי ויישון קצר במיכל לפני תהליכי ייצוב, הצללה וסינון.

רשמי טעימה:
טבע גרנאש בלאש הוא רוזה קליל ופירותי - משקה מושלם לערבי קיץ חמימים. היין מתאפיין בניחוחות של תותים ופריחת הדרים וטעמו מתקתק, פירותי ועדין. מומלץ להגיש את היין צונן בטמפרטורה של כ-10 מעלות כאפריטיף או לצד מנות ראשונות קלות ומרעננות כמו סלט עלים ירוקים עם גבינת עיזים ותותים טריים, סביצ'ה דג ים או סושי. יין זה נועד לשתייה בצעירותו בעודו רענן ופירותי ואינו נועד ליישון ארוך טווח.


מידע טכני:
אחוז אלכוהול 12.5%





סדרת טבע 19.90 ש"ח - 
ביום חמישי לפנות ערב, בין הערביים יותר נכון לומר נפתח בקבוק הגראנש בלאש מסדרת טבע של יקב בנימינה, יין קליל וטעים, מתאים לערב אביבי כמו שהיה לנו ביום חמישי האחרון לפתיחת עונת האביב. יין שכל כך מתאים לאווירה, לידו אכלנו תות שדה ואקלייר עם שמנת וריבת תות שדה ביתית. כמובן שציננו אותו קודם במקרר. נפתח, נלגם ונגמר כלא היה.
אחלה מרענן לקיץ.





BIN שרדונה 2016


שנת בציר: 2016

סדרה: BIN

הרכב זנים : 100% שרדונה

אזור גידול:  רכס הרי הגלבוע

על תהליך הייצור
ענבי השרדונה נבצרו בכרם קיבוץ מירב ובמעלה גלבוע בתחילת חודש אוגוסט 2016 לאחר מכן, כאשר הגיעו  לרמת בשלות אופטימלית ואיזון טוב בהרכב החומצות, הסוכרים והטעמים בענב. החלקה נבצרה בבציר לילי על מנת לשמר סביבה טבעית קרירה עד הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים הועברו מיד אל המפריד-ממעך ומשם לסחיטה עדינה לקבלת המיץ החופשי. מיץ הענבים שהתקבל מסחיטה גסה יותר הופרד בשלב זה. המיץ החופשי (Free Run) שהתקבל מן הסחיטה הועבר למיכל שיקוע לשם הצללה, ומשם אל מיכל התסיסה. תסיסת השרדונה נמשכה כשלושה שבועות בטמפרטורה ממוצעת של 15 מעלות .בסיום התסיסה  השרדונה נח על משקעיו במיכלי נירוסטה. בסיום שלב זה נבנה הממסך הסופי, היין עבר תהליכי ייצוב, הצללה וסינון ונשלח למילוי בבקבוקים.

רשמי טעימה
BIN שרדונה נוצר עם מטרה ברורה לנגד עיניי הייננים: לייצר שרדונה "קליל", טעים ונגיש. יין איכותי ועשוי היטב שיתאים לשתייה כך בפני עצמו או כשידוך נפלא למגוון מנות.
זהו שרדונה בעל גוף קל, ארומות רעננות של פרי הדר וחמיצות מאוזנת.
BIN שרדונה 2016 ישתלב היטב עם מגוון רחב מאד של מאכלים החל ממנות ראשונות קלות כמו מאפי גבינה פריכים, סלטים שונים ומאכלי ים; דרך סושי וסשימי, פסטות שונות ברטבים מבוססי חמאה ושמנת ועד דגים מטוגנים/צלויים בגריל בתיבול חמאה ופטרוזיליה, עוף מטוגן או נקניקיות עסיסיות ברוטב חרדל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12°C
אלכוהול: 13.5%
pH: 3.45

מחיר- סדרת בין 4 במאה (או 24.90) ש"ח




יוגב קברנה סוביניון-מרלו 2014

יין אדום יבש




הרכב הזנים:
יין זה הינו עירוב של זני הענבים קברנה סוביניון (55%) ומרלו (45%). אשכולות הקברנה סוביניון נבצרו בכרם של רפי מינוי בקדמת צבי. אשכולות המרלו נבצרו בכרם של אריאל לאובר ויוני לבשטיין בקיבוץ מבוא חמה.

דגשים בתהליך הייצור:
בציר הענבים נערך בשעות הלילה בכל כרם בנפרד. וממשיך בתסיסה אלכוהולית בת כשבוע עד 10 ימים . לאחר שיקוע קצר, חלק מהיין מועבר להתבגרות במכלי נירוסטה וחלקו מועבר להתבגרות בחביות עץ אלון למשך מספר חודשים. הפיצול נועד להעשיר טעמיו ומורכבותו של היין. בהמשך נבנה הממסך (הבלנד) הסופי.

אופי היין:
יוגב קברנה סוביניון-מרלו מפגין ארומות פירות אדומים ושחורים בליווי תיבול עדין. בטעימה היין מאוזן ועשיר ומורגשת נוכחות פרי וחביות העץ. היין בעל גוף בינוני וסיומת פירותית ונעימה. 

היין מהנה במיוחד כיין צעיר ומתאים לשתייה כבר עם צאתו לשוק, אך בתנאי אחסון נאותים הוא ימשיך להשתבח לתקופה של 4-5 שנים.


מתאים במיוחד:
היין הינו יין מאוזן אשר יתאים בצורה מצוינת למאכלי בשר צלוי וכן מנות מהמטבח הקלאסי כגרטאן תפוחי אדמה בפטריות, ניוקי ארבע גבינות וכן גבינות חצי-קשות מחלב בקר.


כהל: 14%


מחיר - יוגב -3 יינות במאה ש"ח 




בנימינה רזרב מרסלן 2014



הרכב זני ענבים:
 100%מרסלן

אזור גידול:                                                                                              
גלבוע

תנאי גידול ואקלים:
האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

תהליך ייצור היין:
ענבי המרסלן נבצרו בבציר לילי על רכס הרי הגלבוע. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה להשרייה בטמפרטורה קרה טרום תסיסה על מנת למצות יותר חומרי צבע, טעם וריח. כעבור מספר ימים התחילה התסיסה האלכוהולית, במהלכה עבר היין שפייה והחזרה למיכל על מנת לעזור בקיבוע הצבע וריכוך הטאנינים. בסיום התסיסה האלכוהולית, עבר היין תסיסה שנייה- תסיסה מלולקטית, ומיד לאחריה הועבר היין לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 14 חודשים.

רשמי טעימה:
הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים בעלי אופי ים-תיכוני, אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה.

בנימינה רזרב מרסלן מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים.
היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

טמפרטורת הגשה: מומלץ לקרר מעט את היין לפני ההגשה לטמפרטורה של 16-18 מעלות צלזיוס.

כוהל: 14.5%

זוכה מדליית כסף בתחרות Best Value 2017

מחיר - רזרב 2 במאה ש"ח 


פתחנו בסוף השבוע את רזרב מרסלן גלבוע וכולנו בבית החלטנו פה אחד שמגיעה לו מדלית זהב, עד כדי כך. יין קלאסי בפירוש, עמוק וטעים, כיף לשתות אותו . פה בבית הוא התלווה להמבורגרים ביתיים עם כל הנלווים והוא בראשם. אפשר לומר שהיה כוכב הערב. מומלץ ביותר!!


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה