יום שלישי, 11 ביולי 2017

הספר- "בין עבודות" ליסה אוונס בהוצאת מטר.





אחר הצהריים טובים
גמעתי את הספר בשקיקה ממש.
עמוד ראשון, שניים, קצת שיעמם לי, אולי מפני שהייתי משופעת. אך החל מהעמוד השלישי, התחיל לרוץ לי וכל כך נהניתי. שימש לי כחבר לשעת מחלה.
ספר נהדר, מרגש, מצחיק, כואב. נוגע בנקודות שלכולנו מפריעות איכשהו, ילדות, הורים, יחסי הורים וילדים, אהבה, עבודה, זוגיות.
הספר הוא גירסה אכן עכשווית של יומני ברידגט ג'ונס. ממש התחברתי אליו.
קלייר הגיבורה, לא סגורה על עצמה, עבודה, עתיד, לוק בן הזוג שלה, מה היא עושה הלאה.
ויכוחים זוגיים, צחוקים וקנטורים חזרו תדיר בסיפור.
הקשרים שלה עם החברות, אמיתיות וכאלה שלא. התלבטויות לגבי העתיד שלה בעבודה ובחיים בכלל.
קורה לכולנו אני חושבת בנקודות זמן מסוימות בחיים. 
ובעצם מי חי חיים מושלמים??
כך שממש אפשר להתחבר לספר ולא לעזוב אותו.

היו קטעים שסימנתי לי, כמו:
הקשר בין מזג אויר גרוע למצב רוח דכאוני- כל כך מאפיין בריטי ,לבחוש כל הזמן ולהתעסק במזג האוויר. (כשאני בדיוק הפוכה בקטע הזה, מזג אוויר אפרפר אהוב עליי)


או כשקלייר שואלת את לוק, מה הוא עושה בחג המולד ועושה את עצמה אדישה ומפהקת פיהוק מזוייף ולוק עצמו מפהק פיהוק אמיתי. ושניהם למעשה "משחקים", העיקר הוא שקלייר אינה רוצה להיות לבד בחג המולד ,אשר תמיד חוגגת אותו עם משפחתה. והפעם על רקע המשבר עם אמה, היא משוועת למשפחתיות. והתגובה לאחר מכן. לוק עם החיוך המטופש וקלייר שהיא עצמה מחייכת כך. תמונה שהצחיקה אותי.
הקטע של אי ההבנה כשקלייר מבינה מתוך ערב שבילתה בו עם חברים שהזמינו אותה שלוק עומד לסוע לארה"ב להתמחות ספציפית ברפואה, לחצי שנה, ולא כך הוא הדבר והוא למעשה החליט לא לסוע בגלל המצב שלה...לא עובדת, מדוכדכת.
אבל הנקודה היא שהוא לא דיבר איתה בכלל.
בקיצור איני רוצה לגלות לכן/ם עוד.
ממש אהבתי את הספר ובטוחני שגם אתן/ם.

תודה רבה להוצאת מטר על עוד ספר משובח.








"כולם מדברים על הספר הזה... מקסים ומצחיק, הקריאה בו פשוט מענגת." באסטל
"רומן עתיר תובנות על הדילמות בנות ימינו שבפניהן עומדים קרייריסטים צעירים, שהוא גם חד ושנון ומצחיק ברמה של צחקתי-בקול-רם." האובסרבר
"מצחיק-מריר... גיבורת הספר היא מעין ברידג'ט ג'ונס של שנות האלפיים, שהיין האדום והמרדף שלה בהשראת-הרצאות-טד אחר יעד נעלה בחיים מובילים אותה לאמיתות קשות ולהנגאוברים." ווג
"רומן ביכורים שכתוב בסגנון של הומור יבש ומיועד לדור הדחיינים." הגרדיאן
"רומן קליל שמעלה נושאים רלוונטיים כמו העובדה שלא כל כך פשוט למצוא עבודה בטוחה עם עתיד, כפי שמלמד אותנו סיפורה המצחיק והמשכנע של קלייר." פייננשל טיימס
בין עבודות
מאת ליסה אוונס
מאנגלית: דנה טל,  עיצוב עטיפה: אודליה גל , 283 עמ', מחיר מומלץ: 95 ש"ח
קלייר פלאנרי התפטרה מהעבודה המשרדית שלה בתקווה לקחת קצת זמן לעצמה ולגלות מהי התשוקה האמיתית שלה בחיים. העניין הוא שהיא לא ממש בטוחה מאיפה להתחיל לחפש אותה. בלי הסחות הדעת של שגרה קבועה, קלייר מתעמתת עם החלקים הטובים ביותר שלה ועם החלקים הגרועים ביותר ומוצאת את עצמה עם הרבה זמן פנוי למחשבות ואבחנות על עצמה ועל הסובבים אותה. במהלך האבטלה היא מצליחה לגרום למשבר משפחתי, למריבות עם החברות הטובות, היא שותה הרבה יותר מדי אלכוהול ובוחנת מחדש את הזוגיות שלה.
התוצאה היא פורטרט גלוי לב ומרגש של גיבורה שמסתכלת למציאות בעיניים ומנסה לעצב את דרכה העצמאית. ביד קלה ובוטחת מציגה ליסה אוונס גיבורה שניתן להזדהות איתה בקלות, ושהפגמים שבה והאבחנות המרעננות שלה מבליטים את מה שהופך את כולנו לשונים זה מזה, ועם זאת מחוברים זה לזה באופן בלתי נמנע.

ליסה אוונס נולדה ב-1985, והיא בוגרת עמנואל קולג', קיימברידג'. במשך שש שנים עבדה בהוצאה לאור, והיא בעלת תואר שני בכתיבה יוצרת מאוניברסיטת מזרח אנגליה. בין עבודות הוא הרומן הראשון שלה. היא מתגוררת בלונדון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה