יום רביעי, 5 ביולי 2017

מסעדת לודנס הטבעונית הופכת להיות רשת מסעדות טבעוניות- לודנס אקספרס




צהרים טובים.

אני אישית מעדיפה אוכל צמחוני או טבעוני על פני משהו אחר.
מאוד מקפידה על תזונה נכונה לכל בני הבית וכן גם לי ולחצי הטוב שלי. שותים הרבה מים, אוכלים קטניות, ירקות ופירות בשפע תמיד ימצאו אצלנו במקרר, או בתוך קערת הגשה תמידית ,שותים כמעט רק מים וקפה. ובעיקרון מבשלים ואופים הרבה בישול ביתי. המטבח, התנור וכל האביזרים עובדים אצלנו שעות נוספות.
אני הולכת המון ברגל ומקפידה בכלל על פעילות גופנית וכן כמעט כל בני משפחת ארז.
רוב הארוחות שלנו מושתתות באמת על מצרכים בריאים ומזינים. (כמעט תמיד) .בכל אופן במסעדות אני אישית מעדיפה אוכל צמחוני/טבעוני.
משום מה יש סטיגמה כזו שאוכל טבעוני הוא "פלצני", מסובך להכנה ויקר להפליא. 
אך עלי לנפץ את הבועה ולהציג בפניכן/ם מסעדה מדהימה, לא יקרה בעליל, האוכל טעים להפליא, מושך ופיקנטי ואם לא היו אומרים לי אזיי... 
באמת, עם כל הכנות ויד על הלב אני ממליצה. המבורגר הכי טעים ממש שאכלתי והמתכון סודי..
גל ברזילי הינו היועץ הקולינרי של רשת לודנס, מוכשר בטירוף ,מקום נעים לאכול בו בחברותה.
כדאי ללכת עם חברה, חברות, עם יעלי אני מתכננת ללכת לבטח. פשוט נעים לשבת ולאכול בו אוכל בריא, טרי.
הקציצות ירק מעלפות, רטבים משגעים, סלטים נהדרים ,צ'ילי קון קרנה מדהים ופיקנטי.
הטורטיות נפלאות ומרעננות ואף נראות מעולה.
כל הכבוד על מחשבה יתירה והשקעה בחשיבה ובניית תפריט לתפארת ממלכת הטבעונות בארץ ועם הזמן וצמוד לטרנד הבריאות, הולכים ורבים הטבעונים והטבעוניות בארצנו הקטנטונת. 
נפלא ונעים והכי טעים.
אהבתי מאוד ואני ממליצה לכן/ם בכל "פה" , תרתי משמע, רוצו .המחירים באמת שווים לכל נפש, ולא יקרים בעליל, אלא ההיפך.
תוכלו/נה לראות בהמשך הפוסט פרטים מידעים; מחירים וכדומה.
ואיזה יופי שמוקמת רשת של לודנס- מהלך גאוני.
רוצו לאכול שם. תענוג של מקום עם אוכל טוב ,צבעוני, בריא וטעים מאוד.


גל ברזילי. צילום קרן בן עמי








לראשונה בישראל- רשת מזון מהיר טבעוני

מסעדת לודנס הטבעונית ברעננה הופכת לרשת מסעדות טבעוניות תחת השם "לודנס אקספרס" – מסעדות קטנות בשטח של 60 מ"ר שיוקמו ברחובות ראשיים בערים מרכזיות ברחבי הארץ, כאשר בשלב הראשון יפתחו סניפים בחיפה,
השרון ובמרכז

שף גל ברזילי, מחלוצי הטבעונות בישראל הינו השף והיועץ הקולינרי של הרשת החדשה, יציע בתפריט אוכל איכותי, בריא, טעים ובמחיר זול!

בתפריט: המבורגר

"לודנס אקספרס", רשת המזון המהיר הטבעוני הראשונה בישראל, הינה רשת בריאות טבעונית בבעלות היזמים אורן ומיכל פטאל, שנולדה מתוך מסעדת לודנס ברעננה, אשר הוקמה לפני חמש שנים עם קהל לקוחות נאמן, שירות המשלוחים הרחב ביותר באזור השרון ותפריט עם מגוון רחב של מנות במחירים שווים לכל כיס, מחומרי גלם איכותיים. את הרשת החדשה מלווה צוות מקצועי המורכב בראש ובראשונה מהיועץ הקולינרי והשף גל ברזילי, מחלוצי הטבעונות בארץ ומי שהיה הבעלים של מסעדת MEZZE המצליחה בתל אביב וכן יועצת התזונה לרשת, הדיאטנית הקלינית רוני עמיצור-לוי המתמחה בתזונה טבעונית.

הרשת החדשה תפעל בערים מרכזיות ברחובות ראשיים, משעות הבוקר על מנת לספק מענה לעוברים ושבים מזון מהיר, זמין, בריא ואיכותי במחירים שווים לכל כיס: מנה עיקרית הינה 25 ₪ בלבד וארוחה עסקית הכוללת עיקרית ותוספת ב- 33 ₪. הישיבה הינה חופשית במתחם המסעדה, בפנים ובחוץ, הזמנה מהדלפק, ללא שירות מלצרים ותפריט המותאם לרשת מזון מהיר. שף גל ברזילי, היועץ הקולינרי של הרשת הרכיב במיוחד עבור "לודנס אקספרס" שישה תבשילים ומרקים אשר יוצעו בכל סניפי הרשת. מנת הדגל הינה המבורגר המורכב מקייל, קינואה, כוסמת, אגוזים, עדשים ולוביה מונבטת, סלק ועוד לצד סדרת רטבים טעימים במיוחד קטשופ פלפלים קלויים, מיונז מגרעיני חמנייה וטחינה מלימון כבוש. הדיאטנית הקלינית רוני עמיצור-לוי תרחיב את התפריט ותרכיב מנות ייעודיות לספורטאים, מנות דלות קלוריות ועוד.

התפריט מורכב מכ- 10 עד 12 מנות כגון בוריטו שווארמה, קציצת פלאפל ונקניקיה המוצעות בצלחת, טורטייה או בלחמנייה מחיטה מלאה או ללא גלוטן, תוספות שונות כגון אורז, פוטטו, פירה וכדומה. בנוסף במסעדות יציעו סלט בהרכבה אישית וכן כאמור מבחר תבשילים ומרקים המשתנים במהלך השבוע ומיצים סחוטים ושייקים.

קצת נתונים על טבעונות
על פי הנתונים של מכון המחקר רושינק עבור "לודנס אקספרס", עולה כי אחד מכל חמישה ישראלים שוקל להיות טבעוני (מתוך שאלת סקר שבוצע בקרב 501 נשאלים המהווים מדגם ארצי מייצג), מהערכות שונות בשנים האחרונות עולה כי ישנם בישראל כשלושה אחוז טבעוניים. כלומר, מדובר בתופעה אשר הולכת ומתעצמת והקהל הישראלי מודע כיום יותר ליתרונות האוכל הטבעוני. מהנתונים של לודנס אקספרס עולה כי כיום ישנן כ- 32 מסעדות טבעוניות ברחבי הארץ המגדירות עצמן טבעוניות (לא כולל מעדניות, פלאפל או חומוסיות). בתל אביב ישנן 18 מסעדות טבעוניות, 3 באזור גוש דן, 3 באזור השרון, 2 בירושלים, 5 באזור בנימינה וצפונה ומסעדה אחת טבעונית במצפה רמון. 17 מסעדות מתוך ה 32 שקיימות ברחבי הארץ מציעות תפריט אוכל ביתי, שתי מסעדות הינן למעשה בית קפה, פיצרייה טבעונית אחת בלבד ושלוש מסעדות על טהרת מאכלי המזרח הרחוק. חמש מסעדות בלבד מציעות בתפריט מנות המבורגר ושווארמה במחיר ממוצע של 35 ₪ למנה כאשר ברשת "לודנס אקספרס" אותה מנה תוצע כאמור ב- 25 ₪. האגודה הבריטית לצמחונות מדווחת כי מדי שבוע 5000 איש בבריטניה הופכים לצמחונים, זאת נכון לשנת 2015

לדברי אורן פטאל ומיכל שוחט פטאל היזמים והבעלים של "לודנס אקספרס": "מדי שנה אנו רואים יותר ויותר אנשים מאמצים את המזון הטבעוני ברחבי הארץ. במסעדת לודנס, עיקר הקהל הפוקד את המסעדה מדי יום, מזה כבר שלוש שנים, הוא דווקא קהל המורכב מאנשים אשר אינם טבעוניים או אף צמחוניים בהגדרתם אלא אלו אשר מעידים כי האוכל הטבעוני טעים, בריא יותר ואף משביע והעובדה לכך היא כי אנו מפעילים את שירות המשלוחים הגדול ביותר בכל אזור השרון. ניתן בהחלט לומר כי הטבעונות אינה טרנד חולף אלא פה כדי להישאר והמחשבה להפיכת מסעדת לודנס לרשת הראשונה בישראל ולפי מה שידוע לנו אף בעולם, הינה מהלך שחשבנו עליו זמן רב, כאשר המטרה שלנו היא להנגיש את האוכל הטבעוני לקהל הרחב ואין לנו ספק כי כל אחת מהמסעדות של הרשת תהיה הצלחה משגשגת".






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה