יום ראשון, 4 בפברואר 2018

קפטן קארי- ההודית של רושפלד בסניף דיזינגוף 149, תל אביב




שבוע נפלא,




שבוע שעבר אספתי את אמי היקרה ויחדיו נסענו ליום שוק .נסענו עד בואך שוק הכרמל, הסתובבנו, ישבנו לקפה ועוגה טובה, קנינו קצת ירק טרי והתאפקנו לא לסחוב יותר מדי .הייתה שמש נעימה ומלטפת ואני כבר מהבוקר המתנתי לרגע ,לדובדבן שבקצפת של בוקר חופש של חמישי- מסעדת "קפטן קארי" של השף המהולל יונתן רושפלד. כל כך חיכיתי כבר לטעום מהמנות.
רק להכנס לאתר הנפלא, לשזוף את העיניים בתפריט הצבעוני והמקפיץ .סיקרן אותי אילו טעמים, ואיך ישתלבו להם אוכל טבעוני, צמחוני ובשרי. תפריט מושלם, מפנק והרבה טייק אווי שווה.
הייתה זו שעת צהרים מוקדמת ולמרות זאת היו אנשים במקום ואחרים נכנסו לקחת איתם אוכל הביתה. הרבה משלוחים יצאו לדרכם לאנשים עובדים ורעבים שחשקה נפשם באמצע החיים והיום לאכול אוכל הודי משובח.
אני עצמי לא הייתי בהודו, אך החוויה העילאית הזו במסעדה העניקה לי הצצה וצוהר לאוכל ההודי במיטבו.
החל, מהתפאורה של המקום, פוסטרים ותמונות, ריהוט צבעוני, צמחיה מתאימה, אפילו השקיות של המשלוחים מושלמות.
המוסיקה נעימה, השירות פשוט נהדר, אין מילים וגם השירותים נקיים להפליא עם אווירה הודית כיאה...

וכעת לעניין שלשמו התכנסנו.

ביום חורף שמשי שכזה פינקו אותנו במשקאות קרים לפני האוכל.
צ'אי מסאלה קר וצונן
לימונדה עם ג'ינג'ר טעימה ומרעננת.

קטנות קטנות וטעימות הגיעו אל שולחננו המנות המושלמות.

פאניר- קוביות גבינה ומסאלה עגבניות - מנה עסיסית ונהדרת. מורגשת גבינה עדינה ואיכותית. מאוד אהבתי. 

דאל עדשים כתומות ואורז לבן- גם אני וגם אמי התלהבנו ממנה. מנה כמו אוכל מנחם וטעים של בית.

מאשרום פאלאק - 3 סוגי פטריות בקארי עם קארי ירוק וחלב קוקוס בתרד. מנה משגעת.

צ'יקן קופטה- 3 קציצות של הקפטן מצופות במעטה בוטנים. מתובל עם רטבים משגעים ואף פרח היבסקוס מוחמץ לאכילה. רעיון יפהפה. קציצות מושלמות - לא פחות. 


קארי בטטה עם פלפלים , בצלים וטופו - נפלא, מנה מלבבת.

שרימפס בשיפוד- 2 הוגשו. כתמתמים ופיקנטיים על קונפסט הודי והחיבור ממש מוצלח.

קפטן פיקלס- מלפפונים וערמוני מים. כמו חמוצים רק מעניין יותר ופיקנטי בטירוף. מאוד אניסי ומתובל. מטריף לצד האוכל.

הרגשתי כמו בקונצרט הודי של טעמים ורכות שעטפו אותנו מכל עבר.
לקינוח הובאו לשולחננו לאסי מנגו מטריף וטעים ,שתינו התלהבנו מאוד מאוד.
והדובדבן שבקצפת- תרתי משמע- קינוח של מלבי על בסיס חלב קוקוס עם זרעי צ'יה, שבבי קוקוס וסירופ. 
מלבי בין הטובים שאכלנו אי פעם ותתפלאו לשמוע פחות, הרבה פחות מתוק מהמלבי הרווח וזה מושלם כשלעצמו. לא מפחית כהוא זה מטעמיו. אני ממליצה.

האוכל ההודי של רושפלד בועט, צבעוני, פיקנטי, טעים, מרענן, שונה ואם מזדמן לכן/ם להזדנגף, עשו לעצמכן/ם צהרים מושלם אצל רושפלד- "קפטן קארי"
הודו כאן ממש בתל אביב.
דבר אחד קטן שהיה חסר לי זהו אספרסו. מבינה שבהודיות לא שותים קפה, אך בכל זאת. אנו בארץ וכדי להתעורר מהחלום ולהמשיך את היום, אני עצמי חייבת קפה קטן. זה הכל.
תודה רבה על ארוחה הודית משובחת בצהרי יום חמישי בהודית של רושפלד בסניף דיזנגוף 149. לכו ,תהנו ותודו לי.






































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה