יום רביעי, 14 בפברואר 2018

"השליחות שמעבר למילים" מאת מיכאל זרחין סיפורו של נער שגבר על הדיסלקציה


צהרים טובים,


משום מה אנשים סבורים כי הדיסלקציה היא "בעיה" שהתעוררה בשנים האחרונות.
נכון לפני לא הרבה שנים, הייתה הרבה פחות מודעות לדיסלקציה, אך מסתבר שכבר לפני הרבה שנים הייתה קיימת ומיכאל זרחין שכתב את הספר , מספר למעשה על עצמו, על "הבעייה" , על הטיפול שלו בעניין, נקודת מבטו, הזוית שלו, והצמיחה שלו מתוך זה, פיתוח השיטה שלו לקשיים ולהתגברות שלו.
ספר מדהים וחובה בכל בית , כאן מדובר לא רק על דיסלקציה, אלא גם על דיסגרפיה , קשיים בכתיבה ועוד ועוד, כך שלכל אחד ואחת יכול להתאים.
הספר כתוב בצורה קולחת ואני ממליצה.





"השליחות שמעבר למילים" מאת מיכאל זרחין
סיפורו של נער שגבר על הדיסלקציה

"השליחות שמעבר למילים" מאת מיכאל זרחין בהוצאת מודן/משרד הביטחון ההוצאה לאור, יצא לאור במהדורה מחודשת ומורחבת. זהו סיפור חייו המרתק של נער שהתמודד בצעירותו עם דיסלקציה קשה והפך למטפל מומחה שמוצא פתרונות ללקויי למידה מכל הסוגים.

הספר מתאר את הדרך רצופת המהמורות שעברה עליו כנער תל אביבי אינטליגנטי ופופולרי שעשה הכול כדי להסתיר מחבריו את העובדה המביכה שאינו יודע לקרוא. ההתמודדות המייסרת והארוכה שלו עם הדיסלקציה, כפי שהיא מתוארת בדפי הספר, היא הבסיס להבנה ולהזדהות שלו כיום עם מטופליו הרבים.

הקורא יפגוש מסר של תקווה בתיאור הדרך המיוחדת שמצא מיכאל כדי להשתחרר מהקושי שלו ולנצח את הדיסלקציה. את הכלים שסייעו לו ללמוד, לקרוא ולכתוב הפך מיכאל לשיטה סדורה מלאת עוצמה שמאפשרת לו להושיט יד ולסייע לפונים אליו להתגבר על הלקויות הקשות ביותר. לאורך קרוב לשני עשורים הוא מקבל מידי יום ילדים, בני נוער ומבוגרים ופותח להם דלת להזדמנויות חדשות. בנחישות וברגישות הוא סולל לכל מטופל את הדרך שלו להצלחה.

"שיטת זרחין" נותנת מענה לקשיים בקריאה, כתיבה, חשבון, דיסלקציה, דיסגרפיה,  דיסקלקוליה, וכן הפרעות קשב וריכוז. נוסף לכך היא נותנת מענה גם לקשיים בהבנת הנקרא ובהבעה בכתב.

השילוב המרתק בין סיפורו האישי של מיכאל לבין תיאור התפתחותה וייחודיותה של השיטה הופך את הספר יעד לחובבי קריאה לצד הורים ואנשי מקצוע שימצאו בו גישה חדשנית ויעילה לפתרון קשיים.

מיכאל זרחין (63), תושב ירושלים מספר: "הדיסלקציה, שסבלתי ממנה שנים רבות וגברתי עליה העסיקה אותי ועניינה אותי מאז ומתמיד, אך תקופה ארוכה התעלמתי ממנה והדחקתי אותה. לא אשכח את אותה נערה שניגשה אלי ברחוב ושאלה אותי אם אני מוכן לתרום לאגודת "ניצן". היא הסבירה לי שהאגודה תומכת בילדים הסובלים מדיסלקציה שאינה ניתנת לפתרון וכי זוהי מצווה לעזור להם לקבל את עצמם וללמוד לחיות עם קשייהם. מובן שלא גיליתי לה שאימי הייתה מייסדת "ניצן". מילותיה של הנערה חלחלו עמוק ללבי. הבטתי בפניה הצעירות ואמרתי בלבי: 'איך אני יכול להמשיך הלאה? האם אין אני חייב לעשות משהו?'".

"גם ד"ר אבלמן, מומחה אמריקאי בעל שם בתחום ליקויי למידה, שטיפל בי במסירות רבה, הרבה לשאול אותי מדוע אינני מושיט יד כדי לטפל בילדים הסובלים מדיסלקציה. ביני לביני חשבתי שעצם העובדה שהייתי דיסלקטי עד בחרותי אין בה כדי להצביע על כך שיש לי הידע והיכולת לעזור לאנשים אחרים. ד"ר אבלמן לא הסכים אתי וגרס כי התובנות הנדרשות חבויות בתוכי ויום יבוא ואגלה אותן.

דיסלקציה מהי?

המונח "לקות למידה" הוא מונח כללי "שמתייחס לקבוצה הטרוגנית של הפרעות שמתבטאות בקשיים משמעותיים ברכישה ובשימוש של יכולת הקשב, הדיבור, הקריאה, הכתיבה או המתמטיקה". דיסלקציה היא לקות שמתייחסת בעיקר לקשיים בלימוד כתיבה וקריאה אם כי יש המרחיבים אותה גם לקשיים במיומנויות למידה שונות ובמתמטיקה.

מכון זרחין

"מכון זרחין" נוסד ע"י מיכאל זרחין בשנת 2005. מיכאל בעל ניסיון ייחודי במגוון לקויות וקשיי למידה: דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, קשיי קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב והפרעות קשב וריכוז. מאז מטפל מיכאל בהצלחה בלמעלה מ- 1,000 ילדים, בני נוער ומבוגרים בכל סוגי בעיות הדיסלקציה ובמקרים של אנשים שלא הצליחו לקבל מענה לבעייתם במקומות אחרים. 
אנו מוכיחים כי לקות למידה אינה גזירה לכל החיים וכי אפשר להיפטר ממנה לגמרי. גישת המכון היא שניתן לפתור את הלקות מן השורש וליצור אצל כל אחד, ללא יוצא מן הכלל, תפקודי למידה נורמליים לחלוטין.

שיטת זרחין - שיפור ותיקון תפקודי חשיבה

השיטה מבוססת על כמה עקרונות: שינוי ומהפך בלמידה ובהתנהגות הוא אפשרי ואפשר לחולל אותו במהירות; רמת הלמידה וצורת החשיבה של האדם אינם נתון סטטי קבוע ומוגדר - גזירת גורל, אלא הם ביטוי של תפקודים שכליים שאפשר לשנות והדרך ליצור את השינוי היא נגישה ומהירה. ליסוד זה יש משמעות עצומה היות שחשיבתו של האדם מבוססת על תפקודים שכליים והיא הבסיס לכל הלמידה ותפקודי הלמידה שלו, לכל התנהגותו והתנהלותו. ממילא אם אפשר להתערב בדרך נגישה ומהירה בתפקודים שכליים ולחולל בהם שינויים פירושו שאפשר להשפיע על כל התחומים האלה ולקדם את האדם לקראת שינויים משמעותיים ומהפכניים.

גישת המכון היא שיש להתייחס לכל אדם כמי שנולד עם מלוא הפוטנציאל להגיע לרמה הגבוהה ביותר של התפקודים השכליים וההתנהגותיים. כל היכולות האלה קיימות ומוּבְנוֹת בנו. איננו מלמדים דברים חדשים, אלא מתחברים אל האדם, מגלים לו את מה שכבר טמון בו ומביאים זאת לידי ביטוי. הדבר נכון בכל גיל. שיטתנו מתאימה לכל אדם, מגיל 5-4 ומעלה.

מיכאל זרחין מסכם: "הצלחנו לפתור בעיות קריאה, כתיבה וחשבון קשות ביותר שמומחים מובילים התייאשו מפתרונן. הצלחנו להנחיל יכולות של הבנת הנקרא והבעה בכתב אצל תלמידים שאיש לא האמין שיהיו מסוגלים לכך. הצלחנו לחולל שינויים בהתנהגות מקצה אל קצה במקרים מורכבים ומסובכים".

"המסרים שאני מעוניין להעביר לקורא בספרי הם שאין דבר העומד בפני הרצון, באמצעות התמדה וכוח רצון עז אפשר להתגבר על הקשיים, לקויות וקשיי למידה: דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה שעד היום נחשבים לבלתי פתירים ניתנים לפתרון באופן מוחלט. תמיכת המשפחה (הורים ואחים) היא בעלת חשיבות גדולה מאוד ביכולת של הילד או הילדה להתמודד עם  הקשיים ולגבור עליהם".


"השליחות שמעבר למילים – סיפורו של נער שגבר על הדיסלקציה" מאת מיכאל זרחין. הוצאת מודן / משרד הביטחון ההוצאה לאור, 174 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים או דרך אתר המחבר: http://www.zarchin.org/



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה