יום ראשון, 7 במאי 2017

ספרי ילדים חדשים- "הילד הכחול שידע הכול: מאת נורית משה והספר - "מה יקרה אם" - מאת אורלי שמש.





ערב טוב
עוד ספרים נהדרים  שכדאי להקריא ולקרוא יחד עם הילדים.
הספר - "הילד הכחול שיודע הכל" מספר ומלמד את ילדינו וגם אותנו, אל תתעלמו- לקבל את השונה, לאהוב את השונה והמיוחד, מלמד אותנו לחשוב מחוץ לקופסה, שילדינו יבינו שיש הרבה ילדים וילדות, ונשים וגברים,  אף אחד/ת לא מושלם. בכל אחד ואחת יש יתרונות יחודים לו וגם מגרעות. איזה יופי של חיים לצד האחר והשונה, כי כולנו לא דומים אחד לשניה וכולנו ביחד מהווים את החברה הטובה.
רעיון נהדר שאימצה הסופרת - נורית משה- על ילד שנולד כחול. הוא חכם, הוא יפה ויודע לנפשו של האחר והוא כולו בצבע כחול. מקסים הספר ,כתוב יפה כל כך. 
אני ממליצה באהבה לשעת קריאה הורה וילד/ה גם יחד. ספר עם תובנות מצויינות.



ספר ילדים חדש: "הילד הכחול שידע הכול" מאת נורית משה
                                                                                             

"ביום בהיר אחד בארץ אחרת נולד תינוק למשפחה נהדרת ומהרגע הראשון, כך אימא אומרת, אהבוהו כולם, ממש בן לתפארת... מתוק, חייכני בעל עיניים כמו ים, אף כפתור, כה קטן שכמעט לא קיים. דבר אחד בלט לעיני כל: הילד היה כולו כחול".

ספר הילדים "הילד הכחול שידע הכול" מאת נורית משה בהוצאת הספרים אוריון הוא סיפור קסום על ילד מיוחד במינו, שנולד כולו כחול ונוסף לכך עם כשרון מיוחד: הוא יודע לקרוא מחשבות של אחרים. הסיפור כתוב בחרוזים ובשפה קלילה וזורמת. הוא עוסק בבעייתיות של ילד שנולד שונה  מאוד ונאלץ לשמוע מה אנשים חושבים עליו. 

כל אחד מאתנו נולד שונה ומיוחד באופן מסוים. הספר הזה פותח להורים צוהר לשוחח עם הילד לאחר קריאת הספר על ייחודו, בטחונו העצמי וקבלת עצמו מול החברה שלעתים יכולה להיות מאוד עוינת מכל מיני סיבות.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

זהו ספר הילדים הראשון של נורית משה (59), אם ל-2 בנות שני ומורן, תושבת גבעתיים, עוסקת בתחום התיירות. לפני כשנה הוציאה נורית את ספר השירים הראשון שלה "שחור ולבן בצבעים" ובו שירים מתקופת נעוריה ועד עצם היום הזה.
נורית משה מספרת כי "הסיפור נכתב בראשי לאורך שנים רבות מאז היותי ילדה שונה (ישראלית) בגרמניה שאחרי המלחמה, שעדיין מתגלים בה מפעם לפעם ניצנים חדשים של שנאת האחר והשונה".

"הילד הכחול שידע הכול" מאת נורית משה. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 10-5. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

========================================================================
הספר השני - "מה יקרה אם" מאת אורלי שמש ואיירה מירב שדה-לביא. הוא ספר הכנה לכיתה א'. 
מי מאיתנו לא מכיר/ה את כל הקושיות שהילדודס שואלים. למה, מה איך? כמה? ועוד ועוד .היריעה קצרה מלהכיל. 
הסקרנות שלהם עוברת כל גבול והכל בעיקר נובע מאי הכרת המסגרת של בית ספר, מהחששות ממקום ומעבר לחדש. משהו לא ידוע כזה ומעורפל.  טרדות שילדינו הקטנים טרודים בהן. הספר מכווין קצת איך להתארגן בנחת לכיתה א', לבית ספר.
מסתבר שרוב הילדים חוששים מהצעד, מהמעבר, מהמסגרת הזו הקרויה "בית-ספר". 
אני חושבת ממה שקראתי שהספר ככה מרגיע קצת את העניינים. ממליצה מאוד להורים לילדודס העולים לכיתה א'.
בהצלחה רבה.


ספר ילדים חדש:
 "מה יקרה אם..." מאת אורלי שמש
10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א'

מה יקרה אם... – 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א' מאת אורלי שמש בהוצאת "ניתן באהבה" הוא ספר הכנה רגשית לכיתה א'. "מה יקרה אם אלך לאיבוד בין הכיתות ולא אמצא את הכיתה שלי? מה יקרה אם לא אכיר חברים חדשים? מה יקרה אם אצטרך ללכת לשירותים בזמן השיעור? מה יקרה אם לא יבואו לקחת אותי בזמן?" - כשהשאלות האלה עולות בראשם של ילדים והם לא מדברים עליהן, הן עלולות להפוך את המעבר מהגן לבית הספר לדבר מפחיד ומאיים. הפחדים והחששות שמוצגים בספר הם "פחדים מיותרים" - פחדים שנובעים מחוסר ידע או ממידע מוטעה שהופכים את המציאות למפחידה ומאיימת. אנו - ההורים ואנשי החינוך יכולים להפיג את הפחדים האלה בשיחה והסבר קצר ומרגיע כי כשמדברים על הפחדים הם פחות מפחידים.
לספר מצורפת פעילות להורים וילדים: קיר משאלות + 12 פתקי משאלות לכיתה א'.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של מירב שדה-לביא שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

אורלי שמש (47), תושבת חולון, בעלת המותג "ניתן באהבה" לפיתוח ויצירת משחקים, ספרים וקלפים לאימון, מודעות ותקשורת רגשית ומעצימה במשפחה.

ניתן באהבה הוא בית יצירה למשחקים ולקלפים לתקשורת במשפחה ולמסגרת טיפולית. המוצרים מומלצים ע"י מכון אדלר, פסיכולוגים ומומחים מתחום החינוך וההורות. המשחקים והקלפים משמשים כלי עבודה למורים/מורות, גננים/גננות, יועצים/יועצות מטפלים/מטפלות, מאמנים/מאמנות, פסיכולוגים/פסיכולוגיות מנחי סדנאות וכמובןהורים וילדים. באמצעות המשחקים השונים משתפים הילדים אותנו בחוויות שלהם - בפחדים, בחששות, ברגשות ובמחשבות. המשחקים מאפשרים שיח רגשי וערכי שמעצים את הילד, מגבש את בני המשפחה, ומחזק את הקשר בין הורים לילדים, בין אחים, בין חברים וגם בין ילדי הגן ו/או הכיתה. חלק ממוצרי ניתן באהבה מיועדים למבוגרים - בקטגוריה זו קלפי אימון ומודעות המיועדים לאימון אישי, לסדנאות, למפגשי חברים וגם כמתנות מיוחדות בעלות ערך ומשמעות.

אורלי שמש מספרת, כי "הספר מה יקרה אם... 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א' נכתב בעקבות שאלות אמיתיות שילדים שאלו במסגרת סדנאות של "ניתן באהבה" בנושא "הכנה רגשית לכיתה א". המטרה בסדנאות האלה היא לעודד את הילדים להביע את הרגשות, הפחדים והחששות שלהם לקראת המעבר המרגש. רבים מהורי הילדים שנכחו בסדנאות הופתעו לשמוע את השאלות ששאלו הילדים שלהם. לא היה להם מושג שאלה הם הדברים שמטרידים את הילדים - פשוט כי הנושאים האלה מעולם לא עלו לשיחה בבית. דרך השאלות שבספר נוכל לעודד את הילדים לשתף אותנו במחשבות וברגשות שלהם".

גילת מלכאן סטיקלרו, פסיכולוגית קלינית, מומחית לטיפול בילדים ומשפחה, ממליצה וכותבת בספר: "המעבר לכיתה א' הוא מעבר משמעותי המסמל את תחילת המסע של ילדכם במערכת החינוך ובעולם הלימודים וההישגים. לצד המוכנות המוטורית, הקוגניטיבית והשפתית נדרשת גם בשלות רגשית שתאפשר לילדים להתמודד עם האתגרים, ההצלחות והקשיים שעומדים בפניהם. כחלק מהבשלות הרגשית על הילד להבין מה מצפה לו בבית הספר ולהרגיש שהוא מסוגל להתמודד עם הבאות. ספר זה נכתב כדי לסייע בהכנה הרגשית הזאת ומעודד שיחה עם הילדים ומענה לשאלות שלהם לקראת המעבר הגדול והמרגש. טרם קריאת הספר רצוי לשוחח עם הילדים, לשמוע מהם על ציפיותיהם ותחושותיהם לקראת המעבר ולתת מקום למגוון הרגשות שעולים בהם. בעת קריאת הספר מומלץ להקריא שאלה ולפני הקראת התשובה לשאול את הילדים מה הם חושבים על השאלה ומה הם היו עונים לילד השואל שבספר. אפשר לדלג על שאלות או להוסיף שאלות שלדעתכם מעסיקות את ילדכם. בסיום הקראת הספר שאלו את הילדים אם יש להם שאלות נוספות שמעניינות אותם. אפשר ליצור ספר משלכם שבו שאלות וציורים בנושאים המעסיקים את ילדיכם ולעודד אותם לבטא את המחשבות והתחושות שלהם לקראת המעבר ולהגביר את תחושת השליטה והביטחון שלהם".

המלצות על הספר:

"הספר מסייע בהכנה הרגשית לקראת המעבר מהגן לכיתה א'. הוא מעלה שאלות שמעסיקות ילדים ועוזר להם לחוש שליטה וביטחון, תוך מתן מענה לשאלותיהם". - גילת מלכאן סטיקלרו, פסיכולוגית קלינית מומחית לטיפול בילדים ומשפחה

"כוחו של הספר הוא בכתיבה קלילה ובהירה המאפשרת דיאלוג עם הילד ומנרמלת את חששותיו: כנראה שלעוד ילדים יש שאלות כמו שלי אם כתבו על זה ספר" - ליאת קרן, פסיכותרפיסטית לילדים ונוער ומטפלת משפחתית מוסמכת.

"הספר מאפשר להורים לקיים עם הילדים שיח מרגיע, מעודד ובגובה העיניים. כתוב ומאויר בצורה מעניינת ונעימה שמחברת את ההורה ואת הילד לחוויה" - ליאת אברמוביץ, מטפלת קוגניטיבית התנהגותית (LICBT) ומנחת הורים

"הספר מאפשר ליצור שיח ולדבר על ההצלחות לצד הקשיים והאתגרים. ילדינו יחוו את המעבר טוב יותר כשירגישו שאנו סומכים עליהם ונמצאים לצִדם, גם אם מרחוק" - שרה כרמי שגב, MSW תרפיסטית, מנחת הורים וצוותים חינוכיים.




"מה יקרה אם... – 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א'" מאת אורלי שמש. הוצאת "ניתן באהבה – משחקים שמעצימים ילדים", עמודים לא ממוספרים, כולל "קיר משאלות" עם 12 פתקי משאלות לכיתה א'.. מחיר לצרכן 65 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, ובחנות המקוונת של ההוצאה www.nitan-beahava.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה