יום שני, 22 במאי 2017

יקבי בנימינה לקראת שבועות

שני שמייח


רבות כבר סיפרתי על יקב בנימינה יותר נכון על היינות של בנימינה ועוד רבות יסופר, היריעה קצרה מלהכיל את כל החוויות והרשמים הטובים שיש לי ולכל בני משפחתי ש"קצת" אוהבים לשתות יין בערב ששי כשמתכנסים לארוחה משפחתית או סתם ככה באמצע השבוע, תמיד יש מה לחגוג וטוב שיש סיבות למסיבות.

היינות חלקים, טעימים ואספר לכן/ם כאן על ההרכב שלהן, מאילו כרמים הגיעו בארץ ולכבוד השבועות חג הגבינות והיין (כך אני מכנה אותו) הבא עלינו לטובה כבר באמצע שבוע הבא, הצטיידו ביינות של בנימינה ,יינות מעולים ,במחירים הכי סבירים שיש ותענוג של חוויה .תנסו ותודו לי.
לא בכדי זכו היינות של בנימינה בפרסים שונים ובראשם הדובדבן שבקצפת מדלית זהב ליין רזרב גוורצטרמינר 2016 בתחרות "אשכול הזהב" הנחשבת. בתחום היינות.

בני משפחת ארז מחולקים אצלנו לפי אהבתם ליין. אני משוגעת על הרוזה האדמדם והפירותי. רק לצנן והרי זה מושלם.
הגוורצטרמינר אהוב על בניי ואילו רפי האיש אוהב מאוד את האדומים כמו - קברנה סוביניון של בנימינה. אנחנו כבר הקדמנו את החגיגות ולגמנו בהנאה עם לחיים ליומולדת של שון בן הזוג של בננו אור את הרוזה הנהדר והמקורר היטב ואילו בכדי לסגור את חגיגות סוף השבוע נהננו מהקברנה סוביניון. וכולנו כאחד/ת אוהבים מאוד לשתות את השרדונה בערבי הקיץ החמים והארוכים. עם גבינות ,רק היין ובכלל!!
מאחלת לכולנו חג שבועות שמח טעים, משפחתי ומהנה.



























BIN שרדונה 2016













שנת בציר: 2016

סדרה: BIN

הרכב זנים : 100% שרדונה

אזור גידול:  רכס הרי הגלבוע
כרם בגובה 440 מטר מעל פני הים המשקיף על הרי הגלבוע, עמק בית שאן מצפון מזרח ועמק יזרעאל מצפון מערב. קרקעת סלעי גיר קשים ורכים, טרה רוסה ואדמות כהות.

אקלים:
האיזור מתאפיין באקלים ים תיכוני, עם כמות משקעים ממוצעת של כ- 450 מ"מ בשנה, חורפים קרים ורוחות חזקות המנשבות לאורך כל השנה. הכרם נמצא סמוך לטורבינות הרוח המספקות אנרגיה לישובים בסביבה. למרות הקרבה לעמק בית שאן החם, הרוחות יוצרות אויר קריר ויבש בלילות, ובתקופת ההבשלה החמה מזג האוויר קריר ותורם להתפתחות הפרי ולשמירה על החומציות.

על תהליך הייצור
ענבי השרדונה נבצרו בכרם קיבוץ מירב ובמעלה גלבוע בתחילת חודש אוגוסט 2016.
כאשר הגיעו הענבים לרמת בשלות אופטימלית ואיזון טוב בהרכב החומצות, הסוכרים והטעמים בענב, נבצרה בבציר לילי על מנת לשמר סביבה טבעית קרירה עד הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים הועברו מיד אל המפריד-ממעך ומשם לסחיטה עדינה לקבלת המיץ החופשי. מיץ הענבים שהתקבל מסחיטה גסה יותר הופרד בשלב זה. המיץ החופשי (Free Run) שהתקבל מן הסחיטה הועבר למיכל שיקוע לשם הצללה, ומשם אל מיכל התסיסה. תסיסת השרדונה נמשכה כשלושה שבועות בטמפרטורה ממוצעת של 15 מעלות .בסיום התסיסה  השרדונה נח על משקעיו במיכלי נירוסטה. בסיום שלב זה נבנה הממסך הסופי, היין עבר תהליכי ייצוב, הצללה וסינון ונשלח למילוי בבקבוקים.

רשמי טעימה
BIN שרדונה נוצר עם מטרה ברורה לנגד עיניי הייננים: לייצר שרדונה "קליל", טעים ונגיש. יין איכותי זהו שרדונה בעל גוף קל, ארומות רעננות של פרי הדר וחמיצות מאוזנת העשוי כך שיתאים לשתייה בפני עצמו או כשידוך נפלא למגוון מנות.
BIN שרדונה 2016 ישתלב היטב עם מגוון רחב מאד של מאכלים החל ממנות ראשונות קלות כמו מאפי גבינה פריכים, סלטים שונים ומאכלי ים; דרך סושי וסשימי, פסטות שונות ברטבים מבוססי חמאה ושמנת ועד דגים מטוגנים/צלויים בגריל בתיבול חמאה ופטרוזיליה, עוף מטוגן או נקניקיות עסיסיות ברוטב חרדל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12°C

אלכוהול: 13.5%
pH: 3.45


בנימינה רזרב גוורצטרמינר 2016
יין לבן חצי יבש





זן הענבים:
100% גוורצטרמינר

איזור גידול:
גליל תחתון - כפר תבור

תנאי גידול ואקלים:
הכרם נמצא למרגלות הר תבור, על אדמת סחף חרסיתית שעל מצע גירי. האזור מצטיין בלחות נמוכה ובזרימת רוחות טובה בין שורות הגפנים, בימים שטופי שמש ולילות קרירים.
חורף 2016  בכפר תבור היה ממוצע יחסית לעונה, האביב היה ארוך הלבלוב והפריחה הגיעו מעט מאוחר. לעומת זאת הקיץ היה חם כבר מאמצע חודש מאי מה שהקדים מעט את הבציר של הגוורצטרמינר לעומת שנים עברו.


תהליך ייצור היין:
ענבי הגוורצטרמינר נבצרו בבציר לילי במהלך קיץ 2016. תקופת ההבשלה הארוכה והאביב הקריר בבציר זה אפשרה התפתחות איטית וצבירת חומרי ארומה עשירים תוך שמירה על רעננות טובה.
עם הגיעם ליקב, עברו הענבים הפרדה מהשדרות, סחיטה ולאחר שיקוע הועבר התירוש הצלול לתסיסה אלכוהולית. התסיסה התרחשה בקצב איטי, בטמפרטורה 0C12. לקראת סוף התסיסה טמפרטורת היין הורדה לכ-0 מעלות במטרה לעצור את התסיסה ולשמר חלק מהמתיקות הטבעית המאוזנת היטב על ידי החמיצות הרעננה שמקורה בענבים.

רשמי טעימה:
היין מתאפיין בארומה פירחונית של מי ורדים, משולבת עם מאפיינים טרופיים טיפוסיים כמו ליצ'י וכן ניחוחות אשכולית אדומה טרייה. היין בעל מתיקות קלה בלבד מאוזנת היטב עם חמיצות מרעננת, ולכן הוא יין מצוין ללוות מאכלים בסגנון המזרח הרחוק המפגין סיומת ארוכה ועשירה ורעננות בטעמים ברורים ונקיים.

טמפרטורת הגשה:
מומלץ להגיש צונן, בטמפרטורה של 8-10 מעלות.

כוהל: 13%

פרסים:
מדלית זהב בתחרות אשכול הזהב 2017




טבע גרנאש בלאש 2016

ענבים:
100% גרנאש

אזור גידול:
מבוא חמה רמת הגולן
רמת סירין

אקלים ותהליך ייצור:
חורף 2016 בדרום רמת הגולן וברמת סירין היה ממוצע לעונה, האביב הארוך הביא לבלוב ופריחה מעט מאוחרים. לעומת זאת, הקיץ הופיע מוקדם והטמפרטורות הגבוהות כבר באמצע חודש מאי הקדימו מעט את הבציר של הגרנאש בהשוואה לשנים עברו.
ענבי הגרנאש נבצרו עבור ייצור יין רוזה זה בבציר מוקדם יחסית על מנת לשמר רמת חמיצות טבעית גבוהה ורמת סוכר מתונה. הענבים שהו במגע עם הקליפות מספר שעות עד למיצוי הצבע הרצוי והועברו מיד לסחיטה על מנת להפריד את הקליפות מן התירוש הורוד עז שהתקבל. המשך התהליך היה זהה לתהליך ייצור של יין לבן הכולל תסיסה במיכל נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשימור ארומות הפרי ויישון קצר במיכל לפני תהליכי ייצוב, הצללה וסינון.

רשמי טעימה:
טבע גרנאש בלאש הוא רוזה קליל ופירותי - משקה מושלם לערבי קיץ חמימים. היין מתאפיין בניחוחות של תותים ופריחת הדרים וטעמו מתקתק, פירותי ועדין. מומלץ להגיש את היין צונן בטמפרטורה של כ-10 מעלות כאפריטיף או לצד מנות ראשונות קלות ומרעננות כמו סלט עלים ירוקים עם גבינת עיזים ותותים טריים, סביצ'ה דג ים או סושי. יין זה נועד לשתייה בצעירותו בעודו רענן ופירותי ואינו נועד ליישון ארוך טווח.

מידע טכני:
אחוז אלכוהול 12.5%









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה