יום ראשון, 12 בפברואר 2017

צייר הזכרונות- גוונדולין וומאק - המלצה לספר

שבוע טוב ומבורך



סופשבוע זה ועוד קצת לפני שאריות של זמן וסיימתי את הספר "צייר הזכרונות" מתוך השם אפשר לדעת ככה על קצה המזלג מה יהיה הסיפור. והסיפור מדהים
איזה רעיון כביר של הסופרת ולחשוב שזהו ספרה הראשון, כל הכבוד.

הספר מרתק מאוד, אי אפשר לעזוב אותו. אהבתי את הרעיון שעומד מאחוריו, את הקפיצות בהיסטוריה, בגלובוס, באנשים שהם למעשה אותם אנשים (אותה גברת בשינוי אדרת... כל כך מתאים לכאן) שמגיעים בדמויות שונות ,סוג של גלגול נשמות.
מעניין, מרתק, מפחיד, מסקרן, מדהים.

ובתוך כל זה סיפור אהבתם עוד משחר ההיסטוריה ובשפות אחרות של לינז ובריאן שהיו פעם מייקל ודיאנה ועוד ועוד... חלומות , חלומות נפגשים, מתגשמים, אהבה ועוד.
כשרונות של ציור, שחמט, צ'יקונג, שפות, היסטוריה, אריאולוגיה, וגאונות בתחום הגנטיקה, אסטרופיזיקה, אסטרונומיה ועוד ועוד. תקראו, שווה ביותר.



כבר מילדות בריאן חולם חלומות יוצאי דופן. כל חלום הוא מתקופה היסטורית אחרת ובריאן חווה בו אירוע מכונן שאכן התחרש. לאחר כל יקיצה הוא מצייר לפרטי פרטים את מה שחווה ומגלה שהחלום הקנה לו מיומנויות חדשות.
כשבריאן פוגש את לינז ,גנטיקאית פורצת דרך, החיבור ביניהם הוא מיידי ועוצמתי, הוא מבין שהיא המפתח להבנת חייו הלא רגילים, והיא יודעת שבידיו נמצאת התשובה לחלום אכזרי שהיא חולמת מאז שהייתה ילדה.
מסעם המשותף מוביל אותם אל צוות מדענים שנספה בתאונה מסתורית  רגע לפני חשיפת תגלית שתשנה את פני האנושות. במהלך חקירת התעלומה, כשרוצח אכזרי דולק אחריהם, נרקם בין בריאן ללינז סיפור אהבה מסעיר המתממש בתקופות שונות, משחר ההיסטוריה האנושית.
צייר הזכרונות הוא רומן רב עוצמה שקשה להניח מהיד, המתפרש על פני שש יבשות ואלפי שנים.
גוונדולין וומאק, ילידת טקסס, היא בוגרת החוג לתאטרון באוניברסיטת אלסקה ובוגרת החוג לבימוי וקולנוע של מכון קליפורניה לאמנויות. צייר הזכרונות שזכה לשבחי הביקורת הוא ספרה הראשון.


אני ממליצה, תקראו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה