יום שישי, 18 באוגוסט 2017

הכירו את "מונבטים" – סטארט אפ בעולם המזון – לחמי בריאות מהצומח העשויים משילובים של קינואה, כוסמת, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות המוצרים אינם מכילים גלוטן בבסיסם, אורגניים, טהורים וטבעונים




השבוע התמזל מזלי והגעתי לסופרמרקט טבעוני הראשון בארץ ויבואו עוד אחריו. הגשמת חלום, תשובה לצרכים עולים וגוברים של הרבה ישראלים שעוברים לטבעוני/צמחוני/בריא. 
אני בדעה שאסור להגזים בשום דבר. תחיו באיזון ,שלבו ספורט, שתו הרבה מים, חייכו ותתנו לאחרים. האמינו לי זה עובד.
שם הכרתי גם את המונבטים, בעל הבית סיפר לי עליהם ותיאר לי אותם כתחליף ללחם ,הנראים כמו סוג של פנקייק. קיבלתי דוגמאות אחרות דווקא ומשם הלכתי לעוד סיור מתוק ולאחר מכן הביתה.
רצה הגורל ויום אחרי הגיעה אחת מהוגות הסטארט אפ של "המונבטים" אליי עד פתח הדלת (דרך יח"צ) ,העניקה לי כמה אריזות של "המונבטים" וסיפרה לי על הגשמת חלום שלהם, על מתן תשובה לאנשים טבעונים, צליאקים ורגישים לגלוטן. היא עצמה גם עשתה שינוי והיא רואה בכך ברכה. היא סיפרה לי על המוצר/ים, נתנה טיפים, איך אפשר וכדאי להכין ארוחה שלמה מהמונבטים, א.ערב, צהרים, קינוח ובעצם הכל אפשרי. השמים הם הגבול כמעט!
אכן, הכנו אותם בטוסטר הלחיץ ומעל הנחנו על מה שבני משפחת ארז אוהבים/ות. ליד ירקות טריים ורעננים, וראינו כי טוב.

תוכלו/נה לקרוא על המונבטים כאן בהמשך הפוסט, איך נוצרו, מתי? למה? וכמה? איפה אפשר להשיג?

תודה ,הרבה בריאות ושבת שלום.





הכירו את "מונבטים" – סטארט אפ בעולם המזון – לחמי בריאות מהצומח העשויים משילובים של קינואה, כוסמת, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות
המוצרים אינם מכילים גלוטן בבסיסם, אורגניים, טהורים וטבעונים
סטארט אפ בעולם המזון  – 'מונבטים'. סדרת לחמי בריאות מהצומח, העשויה משילובים של קינואה, כוסמת, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות. כל חומרי הגלם אורגניים ועברו תהליכי הנבטה (הזרעים). הסדרה כוללת מגוון של 15 טעמים!
'מונבטים' הוא מוצר חדשני בעולם המזון, פרי פיתוח של בעז אוליברו, אשר בגלל מחלת מעיים (קוליטיס), חיפש תחליף איכותי, בריא ומזין ללחם ללא גלוטן, כפי שהמליצה לו הנטורופתית שטיפלה בו. בהמלצת הנטורופתית החל בעז לצרוך מוצר ייחודי שהיה על המדף – לחם מקינואה מונבטת שעזר לו להשקיט את התסמינים של המחלה, אך לצערו המפעל שייצר את המוצר הפסיק לייצרו. בלית ברירה החליט בעז להיכנס למטבח ולנסות לייצר בעצמו – ומשם נולדו המוצרים תוך "ניסוי וטעייה", וזהו גם שמה של החברה שהקים.
החזון בפיתוח סדרת 'מונבטים', מציין בעז אוליברו, היה להוציא לשוק מוצרים שיספקו פתרון לתחליף ללחם, שלא יכילו גלוטן בבסיסם, שיהיו בריאים ומזינים, ושיהיו עשויים מרכיבים טבעיים, אורגניים וטהורים בלבד, וללא מרכיבים מן החי. "מוצרי 'מונבטים'," מציין אוליברו, "מיועדים לכל אחד שחשוב לו להכניס לגוף מזון טבעי, בריא ומזין. כמו כן הם מספקים מענה איכותי ומזין לחולי צליאק, לרגישים לגלוטן, לטבעונים ולצמחונים."
מוצרי 'מונבטים' עשויים מחומרי גלם אורגניים מהצומח, בהם: קינואה, כוסמת, עדשים כתומות, שעועית מש, דוחן, בטטה, תאנים, סלק, עדשים צהובות, גזר, תמר, תפוח עץ ובננה. כמו כן המוצרים מתובלים במעט מלח הימלאיה טהור.
תהליך הייצור הוא ייחודי ומתבצע בעבודת יד, במינימום עיבוד. התהליך כולל השריה או הנבטה של חומרי הגלם (קטניות, כוסמת, קינואה, דוחן) במים מטוהרים (בהליך של אוסמוזה הפוכה ושימוש בנורת UV לשמירה על סטריליות המוצר); טחינה עדינה של חומרי הגלם וערבובם לפי השילובים השונים של מתכוני המוצרים; ואפייה קצרה בתנור (בתבניות עגולות המעצבות את המוצר) בחום נמוך לשם התמצקות ושמירה על סטריליות המוצר. לאחר מכן המוצרים מוכנסים למקפיא, וכך גם נמכרים.  
בעז אוליברו מדגיש שהמוטו בפיתוח המוצרים היה להגיש לציבור מוצר טבעי, איכותי, מזין וטהור, נקי מכימיקלים. לכן כל חומרי הגלם הם אורגניים, ותהליכי ההשריה וההנבטה של חומרי הגלם מתבצעים במים מטוהרים בלבד, בהליך של אוסמוזה הפוכה (התפלת מים), ובתוספת של נורת UV – לשמירה מקסימלית על סטריליות.
כמו כן חשוב לציין שהמוצרים אינם מכילים קמחים מכל סוג שהוא, תוספות של סוכר או ממתיקים אחרים, הם לא מכילים שמנים ושומנים, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, שמרים וכן אינם מכילים מרכיבים מן החי. החברה היא בעלת רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, בעלת רישיון תוצרת אורגנית מטעם חברת "אגריאור", מחזיקה בתו תקן איכות ובטיחות במזון ISO 22,000  מטעם חברת IQCבאתר החברה אפשר לראות את מגוון בדיקות המעבדה שנעשו למוצרים ובהן בדיקות הגלוטן.
סדרת 'מונבטים' כוללת 15 טעמים, העשויים משילובים מיוחדים של חומרי הגלם, או מחומר גלם אחד. מגוון הטעמים כולל: קינואה, כוסמת וסלק; כוסמת, תמר ותפוח עץ;  קינואה, תמר ותפוח עץ; עדשים צהובות ודוחן; עדשים ירוקות, דוחן, שעועית מש; עדשים כתומות ודוחן; כוסמת, בננה, עדשים כתומות וגזר; עדשים ירוקות; קינואה, כוסמת ובטטה; עדשים צהובות ובטטה; עדשים כתומות, סלק; שעועית מש; כוסמת, דלעת, תאנים וקינואה; כוסמת.
הנטורופתית טל בן דוד מסבירה את היתרונות הבריאותיים של מוצרי 'מונבטים': נבטים הם למעשה צמחים צעירים שנבטו זה עתה מתוך הגרעין. תהליכי ההשריה וההנבטה של הגרעינים והזרעים השונים (קטניות, כוסמת, קינואה, דוחן ועוד) "מחייה" אותם ומעלה במידה ניכרת את ערכם התזונתי כדי להעניק לצמח את כל חומרי המזון להתפתחות ולצמיחה. מוצרי 'מונבטים', המיוצרים ממגוון סוגי גרעינים שעברו השריה והנבטה, מכילים כמות מוגדלת של חומרים מזינים, ביניהם חלבונים, ויטמינים ומינרלים חיוניים כמו סידן, ברזל ואבץ. בנוסף לכך, תהליך ההנבטה מפרק לגורמים את הפחמימות, החלבונים והשומנים, כך שהם קלים יותר לעיכול ונספגים טוב יותר במערכת העיכול. למוצרי 'מונבטים' ערך גליקמי נמוך התורם לתחושת שובע לאורך זמן, ומתאים לחולי סוכרת. כמו כן הם מספקים פתרון מזין ובריא לכל אחד, כולל לחולי צליאק, לטבעונים ולצמחונים.
אופן האחסון: את מוצרי 'מונבטים' יש לשמור במקפיא עד השימוש. אין צורך בהפשרה מוקדמת.
לפני הגשה יש לחמם את המוצר לפי ההוראות:
טוסטר קופץ – להקפיץ פעמיים בחום גבוה. טוסטר לחיץ – לחמם כ- 5 עד 8 דקות.
בתנור או טוסטר אובן - לחמם מראש את התנור או הטוסטר לחום גבוה של כ- 250 מעלות, להכניס את המונבט ולחממו כ- 5 עד 8 דקות.
מומלץ לאכול את 'מונבטים' בשילוב ממרח כלשהו, כגון - טחינה, שמן זית, שמן קוקוס, גבינה, אבוקדו, פסטו, ממרח עגבניות, לבנה, קוטג' ועוד.
באתר החברה אפשר לקבל מגוון רחב של מתכונים נהדרים ומגוונים המאפשרים לשלב את מוצרי 'מונבטים' בכל ארוחה.
המוצרים כשרים למהדרין בהשגחת הרבנות הראשית אור עקיבא.
מחיר: כ-28 ₪ לאריזה המכילה 4 יחידות (לפחות 300 גרם).
להשיג בבתי טבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. אפשר להזמין משלוח הביתה בשיווק ישיר  בטל' 04-6904704.
פרטים על מיקום החנויות אפשר לקבל באתר החברה: http://munbatim.com/
הצעות הגשה
סביח מונבטים
מחממים מונבט עדשים כתומות. חותכים אותו לרוחב כדי ליצור 2 פרוסות דקות. מורחים על הפרוסות שמן זית, טחינה עם עשבי תיבול, חציל אנטי פסטי, נבטי אלפלפא, חסה סלנובה, פלפלים קלויים, זיתי קלמנטה. אפשר להוסיף עגבניות שרי בתנור שתורמות למתקתקות למנה.
פיצה מונבטים
מפשירים מונבט עדשים כתומות או צהובות. מורחים עליו מעט שמן זית, ממרח פלפלים או עגבניות טבעי, מגרדים מעל טופו או תחליף גבינה. מוסיפים מעל עגבניות שרי, פטריות טריות, זיתי קלמנטה, עשבי תיבול, מלח ופלפל. מכניסים לתנור ל-10 דקות בחום של 200 מעלות. מגישים עם אנטיפסטי בטטה וזוקיני.
כריך אבוקדו

מחממים מונבט שאוהבים (לא מתוק). מורחים מעליו חרדל דיז'ון גרגירים איכותי, מעל שמים חסה סלנובה, נבטים, פרוסות אבוקדו, עלי רוקט, פטריות טריות, פלפל גרוס. 

איך שאנחנו אכלנו והגשנו בבית. בהמשך מתכוונת לשלב עם ממרחים מתוקים כמו טחינה עם סילאן ועוד.



 זוהי תמונה של יחידה מהמונבטים. ממש כשהוצאתי מהמקפיא.





תמונה מסופר מרקט טבעוני בשוק הכרמל בו סיקרתי השבוע לפני שידעתי בכלל על קיום המונבטים הנפלאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה