יום חמישי, 17 באוגוסט 2017

המהפכה בעולם הטבעונות בישראל יוצאת לדרך! "הגל הירוק"- רשת סופרמרקטים טבעונית ראשונה בישראל עם חנות ראשונה בשוק הכרמל בתל אביב








ביקרתי בסופר מרקט הראשון הטבעוני בארץ, לא בית טבע, לא מעדניה. סופרמרקט ממש על אמת, נכנסים, לוקחים עגלה וממלאים בכל טוב מכל הבא ליד.
 "הגל הירוק" (כל כך מתאים השם הנבחר) היה בהרצה חודשיים והם עבדו עליו מעל לשנה, מתוך רצון לשנות דברים ושיהיה בית לכל הטבעונים שמספרים גדל מיום ליום כאן בישראל. 100 מטר של גן עדן לטבעונים. ובשנים האחרונות זוהי נהירה לטבעונות, כשזה מגיע מתוך הנשמה והלב ולצד שינוי באורח החיים, לא רק תזונה, אלא גם פעילות ספורטיבית, שינוי החשיבה ולדעתי כמעט כל אחת ואחד יכולים לעשות זאת, לא חייבים את הכל בבת אחת לשנות, אך בהדרגה ובנועם.
כשנכנסים לגל הירוק, מיד אני בכל אופן, התמלאתי בהשראה ובדמיון (התחלתי לחשוב מה אני יכולה לבשל בבית, להכין וללא מרכיבים, חלביים, או בשריים לחילופין. אלא חומרים שיותר באים מן הטבע, מן האדמה, אורגניים, טריים, בריאים וטעימים.
הראש שלי כבר התחיל לעבוד חזק ,אין ספק למקום יש השפעה ניכרת. שתול בלב שוק הכרמל, וזה בדיוק מתאים, שוק, פירות , ירקות, קטניות , תבלינים ובמרכז "הגל הירוק" על כל הגודיס שבו.
רפאל הבעלים והשותף שלו פתחו את המקום הנפלא ובקרוב מתוכנן לשנת 2018 פתיחת 5 סניפים , לא פחות - ברחבי הארץ. ממש בשורה טובה.
רפאל ניהל קודם חנות גדולה בתוך שוק הכרמל והוא בעל ניסיון, כמו גם יועץ למסעדות.

רפאל אברהם עצמו שינה אורח חיים לחלוטין, ללא גלוטן, הכל טבעוני, שילב ספורט בתחומים שונים, הוא ובני ביתו, כשילדיו הם למעשה שני מתבגרים וזה לא פשוט לעשות מהפך כזה בבית. אני מסירה בפניו את הכובע.
ניתן לסמוך בעיניים עצומות על כך שהכל באמת טבעוני, משום שרפאל ואילון בודקים כל רכיב ורכיב במוצריהם, טועמים, בודקים, מנסים ותוהים. משלבים אותו
 במנות שונות, כדי לראות ולטעום בתוצאה הסופית. במקביל הם עובדים עם תזונאית צמודה.
המוצרים מחולקים לפי מדינות במדפים. החל מ- איטליה, אסייתיים, הודי, מקסיקני, גרמני ומארה"ב.
תוכלו למצוא בחנות; מוצרים מסייטן, טופו, פיצות עם תחליפי גבינה, רביולי, קישים, בורקסים, לחמניות ללא גלוטן, סופר פוד כמו - אצות, ספירולינה, צ'יה, גוג'י ברי,גלידות טבעוניות על בסיס משקה חלב קוקוס ואברהם מעיד שהן טעימות מאוד, מיונז טבעוני, ממרחים משגעים, מייפל אורגני מיוחד, קמחים מסוגים שונים לצליאקיים ואורז משובח מסוגים שונים, אטריות נודלס ובסגנון נטולות גלוטן, קישים מוכנים,  פטריות מסוגים שונים שגם הן נחשבות למזון על, קטניות במשקל. בקרוב יהיו גם ירקות אורגניים.
אני לקחתי לטעימות את קיש הירקות, מוצלח מאוד. זה מגיע באריזת פלסטיק קטנה, כשמוציאים את הקיש ממנה, מעבירים לצלחת ודקה וחצי חימום מכסימום ותקבלו ארוחת צהריים או ערב טעימה ובריאה.
מנות חמות מיוחדות שאפשר לקחת ולחמם במיקרו במשרד כשאין זמן לרדת לקנות אוכל ,או כשלא הבאנו מהבית.
תחליפי פסטרמה בדבש פסטרמה מתובלת בפלפלים. יש להם מותג שלהם - privet level- הגל הירוק - מותג הבית שאותו הכושים העברים מייצרים עבורם במפעל בדימונה. הם עצמם מתבלים ,טועמים ומנסים את המוצרים וכשמוצר עובר למעשה דרך החיך שלהם, זה מעיד על מקצועיות ואחריות רבה כלפי הלקוחות הסומכים עליהם.
ניתן למצוא במקום גם תוספי מזון מותאמים לטבעונים, כמו לדוגמא- b12 ועוד.
יש גם את ה"מונבטים" שזהו תחליף ללחם לכל הנמנעים מגלוטן והצלייאקים. ממש בשורה, מין לחם שהוא לא לחם, כמו פנקייק עם המון מרכיבים בריאים, כמו - כוסמת, קינואה, קטניות, דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות כשכולם אורגניים ועברו את תהליך ההנבטה (מפה שמם), לא פחות מ- 15 טעמים. 
מוצר חדשני בעולם המזון, פרי פיתוחו של בעז אוליברו. זהו סטארטאפ בעולם המזון וחזון שהתגשם. ויקום מי מאיתנו שלא רוצה להכניס מזון בריא לגופו. כל הכבוד על הפיתוח ו"הפירות". תודה רבה.

מה שאני חוויתי זהו סיפתח של דריסת רגל בשוק ההולך ומתעצם בארץ בצעדי ענק.
לפני החגים יצאו הרבה פרסומים בפייסבוק, פליירים יופצו ומבצעים שונים ומגוונים יתקיימו במקום.
תעשו טיול לת"א , לשוק הכרמל ושם תשטפו את העיניים במדפים הכל כל בריאים ויפיפיים של "הגל הירוק".
תענוג לראות חנות המסודרת כל כך יפה, הכל מתוך חשיבה למעננו הלקוחות, נאמנות, לויאליות, השקעה ומשחבה רבה, העומדים מאחורי כל מוצר ומוצר במדפים מאירי העיניים.

שעות הפתיחה של הסופר מרקט הטבעוני הנהדר  בשוק הכרמל, רחוב' הכרמל 50:
כל יום בין השעות 8:30 ל- 18:30 ובימי ששני מהשעה 8:30 עד 16:30.























המהפכה בעולם הטבעונות בישראל יוצאת לדרך!
"הגל הירוק"- רשת סופרמרקטים טבעונית ראשונה בישראל שתהווה בית בטוח לקהילה, במחירים הוגנים  יוצאת לדרך עם חנות ראשונה בשוק הכרמל בתל אביב
הציפייה לרשת סופרים שכולה טבעונית הסתיים. בימים אלו נפתח להרצה "הגל הירוק", הסופר הטבעוני הראשון בישראל, אבן דרך משמעותית בהתפתחות הטבעונות במדינת ישראל. הבשורה שמביא "הגל הירוק" לעולם הצרכנות הטבעוני היא לא פחות מהיסטורית: הרשת מוקמת במודל ייחודי הבא להנגיש את הטבעונות לציבור הרחב ולהעניק חווית קנייה קולינרית של 100% טבעוני, המערבת את כל החושים. החנות הראשונה אשר תפתח רשמית בתחילת יולי, ממוקמת בשוק הכרמל, משתרעת על פני כ-100 מ"ר ומיועדת להיות החנות הראשונה ברשת קמעונאית חדשה ופורצת דרך, על טהרת המוצרים הטבעוניים, אשר תהווה "בית בטוח", לטבעונים  שרוצים להיות בטוחים כי המוצר שרכשו אינו מכיל מרכיבים מן החי ואינם מעוניינים לכתת את רגליהם בין מספר בתי עסק.
"הבית הבטוח" לקהילה הטבעונית
"הגל הירוק" נולד בהשראת רשת הסופר-מרקט הטבעוני veganz הגרמני המחזיק בסניפים בברלין פרנקפורט והמבורג והינו בית העסק היחיד בישראל שהוא "בטוח" לטבעונים וחתום על אמנת מחויבות לטבעונות. על אמנת טבעונות לספקים יהיו חתומים כל ספקי הרשת. אנו מחייבים את הספקים לבצע בדיקות מחמירות ולהתחייב להביא אך ורק מוצרים בהתאם לעקרונות הטבעונות. אנו מוודאים כי המוצר עונה לצרכים ולהגדרות הטבעוניות, טרם הכנסתו למגוון. בתי המסחר בישראל, לא יוצא מהכלל, מציעים מוצרים טבעוניים עם מוצרים שאינם טבעוניים. "תו טבעוני" חדש של "הגל הירוק", יאפשר ללקוחות להיות בטוחים ב 100% כי המוצר טבעוני.


סחר הוגן עם שחקני נשמה
נדבך נוסף במהפכה הטבעונית של "הגל הירוק" – מחירים הוגנים ושפויים, ובקטגוריות מוצרים רבים- אף זולים משמעותית ממחירי השוק. הטבעונות נתפשת כשיטת תזונה יקרה, בעיקר כי המתחרים מתייחסים ללקוחות הטבעוניים כקהל שבוי ומתח הרווחים במוצרים רבים , גדול משמעותית מהמקובל בקמעונות.  אסטרטגיית המחיר ההוגנת, תמנף עבור הלקוח את ניסיונם הרב של היזמים בתחום הקמעונאות והשוק המקצועי ותציע מוצרים ייחודיים ואיכותיים תחת מותג פרטי,  ללא פערי טיווח.
גישת הסחר ההוגן, באה לידי ביטוי לא רק במחירים הוגנים אלא גם במערכת היחסים עם הספקים והיצרנים הטבעוניים, הנמצאים תחת מכבש הלחצים של הרשתות הגדולות. "הגל הירוק" חרת על דיגלו לחבק את "יצרני הנשמה" הללו, שלא מקבלים שטח מדף בסופרים, לאסוף אותם ולהוות עבורם בית ובעיקר הזדמנות עסקית שהרשתות והחנויות הרגילות לא נותנות (גלידות, קמחים, בורקסים, פשטידות, - כל אלה מוצרים שקשה למצוא במגוון של חנויות טבע ורשתות שיווק אם בכלל. זאת בכדי להגדיל את המגוון ולתמוך בייצור מקומי
לונה פארק קולינרי טבעוני
הסופרמרקט הינו לונה פארק קולינרי של מגוון מוצרים טבעוניים שלא תפגשו בשום מקום בישראל. הוא כולל כ-4000 מוצרים טבעוניים: תחליפי גבינות, תחליפי בשר, דגנים וקטניות, רטבים, שימורים, תבלינים, מוצרי סופר פוד (סוגי אצות שונים, שעועית אזוקי, אסאי קפוא), קמחים מיוחדים ללא גלוטן..ועוד ועוד. "הגל הירוק" מציע באמצעות מגוון "ספקי נשמה" ומותג הבית הפרטי שלו, חוויה קולינרית טבעונית מרגשת של צבעים, טעמים וריחות מסביב לעולם-  אסייתי טבעוני (סיני, יפני, תאילנדי, הודי);  איטלקי; אתיופי; מקסיקני, ישראלי, אמריקאי ועוד ועוד.
תחת המותג הפרטי של "הגל הירוק", תוצע סדרת מוצרים מגוונת המיוצרת על ידי קהילת עברים בדימונה המובילים את תחום הטבעונות בישראל. המותג הפרטי כולל כרגע X מוצרים, שלא ניתן למצוא אותם באף מקום אחר: 8 סוגי גלידות, גבינות סויה, מאפים, פשטידות, פסטרמות, מוצרי טופו וסייטן מיוחדים
( מוצר אב , דמוי בשר ובטעם בשר שבסיסו חלבון חיטה) - למשל המבורגר, כדורי בשר, שווארמה. לצד מגוון מוצרי המזון מתעתדים קברניטי "הגל הירוק" להציע גם שלל מוצרי צריכה וביוטי, ללא מרכיבים מן החי- סדרות מוצרי קוסמטיקה ואופנה.
טבעוני טעים זה כל הקטע
 העיקרון השלישי המוביל את "הגל הירוק" מתבטא בסלוגן "טבעוני טעים זה כל הקטע": הדימוי המקובל לאוכל טבעוני הוא שהטעם פחות חשוב מהבריאות. "בגל הירוק" באים מאהבה לקולינריה טבעונית ומדגישים- "אנו לא רק מוכרים מוצרים אלא מלמדים איך ליהנות מאוכל טבעוני בבית". ב"גל הירוק" לא מסתפקים בהנגשת העולם הטבעוני וחווית הקנייה, אלא  מלמדים איך עושים מהם אוכל טעים, תוך הנגשת הידע המקצועי- טכניקות בישול, המלצות למנות ותפריטים. "ההבנה הקולינארית העמוקה שלנו והיכולת להוציא מקסימום טעם והנאה מכל תבשיל, מועברת לצרכן תוך דגשים על שימוש נכון בכל מוצר, שילוב נכון של כל מוצר עם מוצרים אחרים, התאמת המוצר הנכון לשימוש ולצרכים של הלקוח.
בנוסף לביטחון שכל מוצר הוא טבעוני, הלקוחות זוכים גם לידע מעשי שמאפשר להפיק מהמוצר טעמים טובים יותר והנאה גדולה יותר. לפני הכנסת כל מוצר מתבצע תהליך טעימה הכולל גם שימוש במוצר בבישול, על מנת לוודא "טעימות" ולהכין הנחיות בישול מבוססות ניסיון ולא תיאורטיות".
טבעונות בישראל
אורח החיים הטבעוני הולך ותופס תאוצה בישראל, ועם הגודל מגיע גם הכוח הצרכני. על פי הערכות כ—7%-5% מכלל שוק צרכני המזון הינם טבעונים (300-500 אלף טבעונים) כאשר הזינוק במספרם החל לפני כחמש שנים ומאז הוא גדל בהתמדה. מסעדות טבעוניות רבות נפתחו בשנים האחרונות וליותר מסעדות יש תפריט טבעוני או לפחות מנות טבעוניות בתפריט, המבורגר טבעוני הוא אחת המנות השכיחות בארץ. יצרניות המזון הגדולות לא נותרו אדישות לקהילה ההולכת וגדלה והחלו בשנים האחרונות ל"טבען" ולהתאים את מוצריהם כך שיתאימו לצורכי מזון ללא רכיבים מן החי.
אודות היזמים
רפאל אברהם ואילון זקצר מייסדי הרשת:" אנו גאים על המיזם החדש, אשר ינגיש את הבשורה הטבעונית, בתחילה לשוק הכרמל בתל אביב ולאחר מכן לערים נוספות ברחבי הארץ. הקונספט הייחודי יעניק שקט נפשי לצרכן הטבעוני ולא פחות חשוב- חוויה קולינרית שתפתח בפניו עולמות חדשים של טעמים וריחות לבישול בייתי. אנו מאמינים שה"גל הירוק" יהפוך למוסד קמעונאי וקולינרי, שמשלב תחת קורת גג אחת חווית צריכה אחרת של חומרי גלם טבעוניים איכותיים במחירים הוגנים".


אודות היזמים:
אילון זקצר-  יבואן ומפיץ למוצרי מזון לשוק המוסדי (בתי מלון, קייטרינג, אולמות, גני אירועים).החברה פעילה יותר מ-20 שנים ונחשבת לספק מוביל בענף. בשנים האחרונות איילון הינו אבא לילד טבעוני והוביל את המהפכה הטבעונית בשוק המוסדי התמחה בטבעונות ופיתח קו מוצרים שמאפשר ללקוחותיו להגיש תפריט טבעוני עשיר ואיכותי.
רפאל אברהם- בעל ניסיון ניהולי רשתי וקמעונאי עשיר. רפאל עבר תהליך אישי עמוק, הנמשך בימים אלה בכל הקשור לאורח חיים טבעוני. רפאל הינו אוטוריטה קולינרית, בשלך מוערך מוכשר ויצירתי המשלב התמחויות בבישול אתני ובישול ביתי עממי לצד פיוז'ן גורמה יצירתי בסגנון חופשי .


"הגל הירוק"- הסופרמרקט הטבעוני הראשון. החנות הראשונה בשוק הכרמל, רחוב הכרמל 50, א-ה 09:00-20:00 , ו-09:00-16:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה