יום שני, 14 באוגוסט 2017

עמותה מקדמת אומנים unity art- ביקור בסטודיו המדהים ברח' דוד רזיאל 6, יפו- תל אביב





ערב טוב




הוזמנתי לאירוע היכרות בסטודיו המדהים והבית לאמנים, אשר נמצא ביפו. לקראת חגי תשרי הבאים אלינו לטובה וכרעיונות מיוחדים במינם להענקת מתנות לאהובינו ולקרובינו לחג.
קיבלו את פנינו אלונה המשמשת כאוצרת לתערוכות, ומריה, שתיהן עובדות ללא שכר בעמותה המדהימה. 
תחת כנפי העמותה מתקיימים פרוייקטים רבים כמו; אירועי אופנה, פסטיבלים שונים ומגוונים, כנסים של איור ומיסטיקה, סדנאות אמן המתקיימות גם שם בסטודיו (ויש אפשרות להזמין בתשלום סדנת שוקולד, סדנת תכשיטים, יצירת סבונים, בשמים ועוד ועוד, היריעה קצרה מלהכיל) כשזה בעצם רעיון כביר ונפלא ליום הולדת אינטימי שם שאפשר לעשות, או מסיבת רווקות.
ישנו יצוג של העמותה ל- כ- 200 אמנים. מנטורופתים, שוקלטיירים, יוצרי סבונים, מאיירים (גם על חולצות) בובונאים, רפלקסולוגיות שחקנים, מעצבי בגדים ועוד ועוד.
מה שהפליא אותי לשמוע ואני עדיין בשוק, מכך שמשרד החינוך, התרבות והספורט לא תומך בכלל בעמותה הנפלאה הזו שעושה עבודת קודש ממש למען האומנים בארץ, שלנו, כאן- כחול לבן.
גם עירית תל-אביב לא טומנת את ידה בצלחת, ולמעשה אפילו הנחה בארנונה העמותה לא מקבלת אפילו.
בסטודיו ראינו אתמול עבודות יצירה ואמנות ברמה בינלאומית, אמנות שימושית ,רעיונות למתנות לחגים, העניין הוא שכאן כל פריט הוא יחודי ואין דומה ושני לו, כך שהענקת המתנה לחג או ליום הולדת לאהובנו, הופכת להיות אירוע ומחווה מאוד מאוד מיוחדת. 
כבר שנה ורבע שהעמותה והסטודיו קיימים ואם אני יכולה לעזור בלפרסם אותם עוד ועוד, להפיץ את הבשורה האמנותית הכל כך יפה הזו - שיש להתגאות בהם ממש, באנשים האלו שעושים את עבודתם נאמנה ומפיצים טוב ,מפיצים תרבות ואמנות כחול-לבן. 
יש ביקוש, אנשים צמאים לתרבות יחודית, לסדנאות ופעילויות מקוריות. משהו קצת אחר, לצאת מהקופסה, לצאת מהשיגרה.
בקרוב יתקיים פסטיבל שעבוע האיור ,שאף unity art יקחו בו חלק וקלפי טארוט וגם תערוכת דובי טדי שמקורו תתפלאו לשמוע, אינו מאנגליה, אלא מגרמניה (למדתי משהו חדש במפגש).


כמו כן פגשנו שם את  אילונה ויבגני זוג מאחד הזוגות המוכשרים שפגשתי אי פעם. 
אילונה ויבגני עלו לארץ בשנת 1990 עם הקרקס שלהם והתמקמו במטולה, שם היה מרכז קנדה בזמנו פעיל מאוד, הם שם עשו חייל ,הקימו שם סטודיו ללימוד קרקס, קיבלו פרסים, הוזמנו לחוץ לארץ לכל מיני פסטיבלים והביאו לנו כבוד.
עשו סרטונים עם עוזי חיטמן ז"ל בסדרה "חלום עליכם" , הזכורה לטוב, קיבלו הזמנה לרומא, למוסקבה, לבייג'ין ויצאו עם הקרקס שלהם לחוץ לארץ, כשהם עוברים בלא פחות מ- 30 מדינות בעולם ואף הביאו את ילדיהם לעולם בדרכים ממש.
יבגני מתמחה בבובות ענק ההופכות לפרטנרים על הבמה, ואף יוצר בובות מדהימות בגדלים קטנים שונים, כמו החסידים בדמויות שונות שתוכלו לראות בתמונות שאצרף. הכל עם הרבה הומור מיוחד והן כל כך יחודיות ועם הבעות פנים ממש אנושיות ,כשכל אחת מייצגת בעל מקצוע אחר (כולם בובות עובדות) , כמו דיג עם חכה, חסיד עם חתול לידו, טבח ,ילדים, פעוט עם מוצץ. הכל פשוט משובב נפש) .הופתעתי לשמוע שגם הקופסאות של הבובות אילונה יצרה. אין סוף להפתעות.
הבובות עשויות מחומר מתקדם יותר מפימו ,שאותו הם מייבאים מחו"ל. חומר מקצועי שהם קונים ביפן, או בבלגיה.
היא כוריגראפית מדופלמת ושניהם למעשה שחקנים  ואילו הוא רב פעלים, ראשית הוא בובונאי היוצר בובות מקטנות ועד גדולות בגודל אדם. יבגני מומחה בהקמת ויצירת יש מאין לאוהל קרקס ,על כל המשתמע מכך, מתאורה, במה ,הבד לאוהל ועד להכנת הבובות.. ובעצם מה לא.
אילונה ויבגני עם זוג כל כך מוכשר וגאוני, זוג מרתק עם סיפור חיים מיוחד במינו, הם ועוד אמנים בחסד שיש לנו בארץ, בקושי מתפרנסים, ידיהם כבולות וחבל. חבל שעמותות כאלה של אמנות ותרבות לא נתמכות בידי משרד התרבות, הרי הם לגאווה ישראלית, כחול-לבן!! 
אני משמיעה מכאן מחאה וזעקה, אולי מישהו ישמע אותי ויתחיל להזיז את הגלגלים של המרכבה.
המתנדבים בעמותה אינם מקבלים שכר והם תורמים מחשבונם וזמנם הפרטי למען העמותה והאמנים.

הכנסו לעמוד שלהם בפייסבוק, עשו לייק, שתפו, הגיעו לקנות מתנות לחגים לאהוביכם בסטודיו הנמצא ברח' דוד רזיאל 6 בתל-אביב.
פרסמו והפיצו את הבשורה. 
יש לנו ארץ אחת חברות וחברים ,הבה נהפוך אותה ליפה ותרבותית יותר!!

תערוכות:
תערוכת
Exhibition of Teddy Toys and Dolls
תערוכת של בובות טדי שתתקיים בגלריה Unity Art בכתבת: דוד רזיאל 6 יפו
 מ1.9 עד 14.9
פתיחה חגיגית ב1.9 בשעה 12:00

תערוכת MysticArt
תערוכה בנושא מיסטיקה, מבט על העולם הנסתר, מאגיה וכישופים, אזוטריקה, קלפי טארוט, מופשט, מנדלות, לוכדי החלומות עוד....

תערוכת תתקיים בגלריה Unity Art בכתבת: דוד רזיאל 6 יפו
 מ1.9 עד 14.9
פתיחה חגיגית 15.9 בשעה 12:00
בחודש ספטמבר בגלריה מבחר ענק של מתנות לראש השנה ולחגים























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה