יום שבת, 5 באוגוסט 2017

ספר ילדים חדש: "סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן



שבוע מבורך



לפני מס' חודשים כבר קראנו ,אני ואחייני מספריה של ד"ר עיינה פרידמן.
התרשמתי מאוד מאוד לטובה, הילדים אהבו את הספרים, צחקו, רותקו לסיפורים ולא בכדי. צורת הכתיבה של ד"ר פרידמן היא בסגנון קולח בדיוק לילדים, צבעים, איורים, חרוזים, הכל משובב נפש ממש וכתוב כל כך יפה.
עוד במבט הראשון מהכריכה עצמה, אהבתי מאוד את הפואנטה. 
סבתה גם באה לגן ומביאה עמה בלגן. תרתי משמע.
רעיון נהדר וכן ירבו.
שוב אני ממליצה על ספר של ד"ר עיינה פרידמן. ספר נפלא ונעים לקריאה. בל נשכח גם את האיורים המקצועיים והיפיפיים של הילה דאבי.




ספר ילדים חדש:
"סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן
                                                                       


                                                             

ספר הילדים "סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר ילדים חדש, המביא איתו סיפור משעשע ומחמם לב, של יחסי סבתא ונכדתה, וסבתא התורמת מזמנה ומהידע המקצועי שלה כאמנית לילדי הגן. הספר נוגע באחד ההיבטים החשובים ביותר בחיי ילדים, הקשר עם הסבים והסבתות שלהם.

כשסבתא דבורה מגיעה לגן היא עמוסה בכל טוב: מכחולים, דפים וצבעים. נוצות של טווס ושאריות בדים. מקלות אכילה, שברי צעצועים... ומיד היא מתחילה לעבוד. היא מניחה את הכל על שולחנות העבודה וביחד עם הילדים מכינה מסיכות ותאטרון בובות. הם לא שמים לב שהצבעים והדבק נשפכים והילדים, הבגדים, בעלי החיים מפינת החי והגן מתלכלכים. הגננת שולה מגייסת את הילדים להחזרת הסדר והניקיון בגן לקדמותם.

כשהכול נקי ומסודר סבתא דבורה מציעה שיכינו לסוף השנה הצגה להורים בתאטרון הבובות שבנו והגננת שולה והילדים, שנהנו מהחוויה, מזמינים אותה לשוב לבקר בגן.

הספר הפונה לילדי הגן מלווה באיוריה של הילה דאבי, אשר צבעיהם העזים מושכים את העין ומצליחים להעביר בדרך בלתי אמצעית משהו מטבעה של סבתא דבורה.

ד"ר עיינה פרידמן, הינה אמנית רב-תחומית ואוצרת תערוכות אמנות. מרבית התערוכות שאצרה היו בעלות מסרים חברתיים. במקביל לעבודתה כאמנית וכאוצרת תערוכות אמנות, כותבת עיינה ספרי ילדים העוסקים במצבים מורכבים בחייהם של ילדים בארץ ובפרקים מתולדות העם היהודי. "סבתא באה לגן, איזה בלגן" הוא ספר הילדים העשירי שכתבה.

ספריה הקודמים: "יושקו הליצן רוצה לצחוק", הוצאת אופיר ביכורים, 2016; "כואב לנמלה", הוצאת אוריון, 2015; "משפחה מאוד מיוחדת", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "תבשיל של אחוה", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "שלי מהבית", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "היה היה איש", הוצאת אופיר ביכורים, 2015; "החלמה מהירה", הוצאת אופיר ביכורים, 2015. "הסודות של סבתא", הוצאת אוריון, 2016, "בנק הזמן של אילת", הוצאת אוריון 2017.
עיינה פרידמן מספרת: "הכתיבה לילדים החלה לאחר המעבר ממגורים בירושלים לרמת גן, ובקירבה לנכדים. המפגשים עימם בשבתות הולידו את הסיפורים שחלקם הם תוצאה של חוויות מהגן שסיפרו הנכדים. לאורך התקופה התנדבתי פעמים אחדות לשעת סיפור ופעילות בגני הילדים, וכן במחלקות ילדים בבתי חולים. הילדים בבתי החולים מקבלים ספר במתנה לאחר שעת הסיפור. ספרי החדש, "סבתא באה לגן איזה בלגן" מסביר למה סבתא באה לגן ולא ההורים שעובדים שעות ארוכות ואינם פנויים לפעילויות. בתקופתנו סבים וסבתות הם מערך משפחתי צמוד ותומך במשפחות רבות, ולכן גם הסבתא האמנית שבסיפור, שמתכתבת עם פעילותי כאמנית, מתנדבת להפעיל את ילדי הגן של נכדתה לפעילות יצירה שבסופה מעלים הילדים הצגת תיאטרון בובות שיצרו במפגש עם הסבתא. הגן הופך במהלך שעת היצירה לצבעוני מאוד, וכך גם חיות המחמד מפינת החי. הילדים זוכים לחוויה מיוחדת, וכך גם הסבתא".
                                                           
במקצועה, עיינה פרידמן הינה אוצרת תערוכות אמנות ואמנית מולטימדיה בעצמה, שהשתתפה ומשתתפת בעשרות רבות של תערוכות יחיד וקבוצתיות, בארץ ובעולם. מרבית התערוכות שאצרה העלו נושאים מורכבים אותם בחרה עיינה להעלות במטרה לחשוף סוגיות חברתיות.

בין הקפלים

"בין הקפלים" היא שמה של תערוכת היחיד שעיינה פרידמן מקיימת בבית יד לבנים בראשון לציון, באוצרותה של ד"ר בתיה ברוטין והמתקיימת בין התאריכים 6.7 עד 30.8.2017. בתערוכה מוצגים מבחר מיצירותיה במדיום החזותי, והיא עוסקת בין היתר, במאבקיה של האישה למימוש עצמי וביטוי יכולותיה ורצונותיה. לקראת התערוכה יצרה עיינה מספר יצירות חדשות שטרם הוצגו, לצד יצירות שהוצגו ואף זכו בפרסים. בתערוכה מגוון ביטויים במיצבים, וידיאו, צילום ופיסול.

"סבתא באה לגן, איזה בלגן" מאת ד"ר עיינה פרידמן. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 49 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


                        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה